دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

کمیته عملیات صلح ملل متحد کمیته ستاد نظامی


مقدمه

یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد، شورای امنیت است و مطابق ماده 24منشور سازمان ملل مسئولیت اولیه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد.برای آن‌که شورای امنیت بتواند به نحوی مطلوب این وظیفه اصلی را انجام دهد به ناچار باید از دستگاه‌های فرعی دیگر کمک بگیرد. در ماده 29 منشور سازمان ملل نیز به این امر تصریح شده، مطابق این ماده، شورای امنیت می‌تواند هرگونه سازمان‌های فرعی را که برای انجام وظایف خود لازم می‌داند تاسیس نماید و این ارکان فرعی باید تحت نظارت شورای امنیت به وظایف خود عمل کنند.بعضی از این ارکان مانند کمیته ستاد نظامی در منشور سازمان ملل پیش‌بینی شده و برخی دیگر از این ارکان مانند کمیسیون خلع سلاح از طرف مجمع عمومی ایجاد گردیده و دسته سوم از این ارکان و نهادها توسط خود شورای امنیت به وجود آمده است

عملیات حفظ صلح ملل متحد

عمليات حفظ صلح سازمان ملل، ابزاري حياتي براي تحقق صلح و ايجاد امنيت در اختيار شوراي امنيت سازمان ملل متحد است. سازمان ملل متحد در سال 1948 با ايجاد سازمان نظارت بر آتش بس ملل متحد در خاورميانه در حفظ صلح پيشگام شد. در حالي که اين موضوع به صورت ويژه در منشور ملل متحد پيش بيني نشده بود. از سال 1948، حدود 800 هزار پرسنل نظامي و پليس غيرنظامي از حدود 130 کشور جهان در عمليات حفظ صلح سازمان ملل خدمت کرده اند.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 9

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 637

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما