دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

آموزش الکترونيکي و کاربرد آن در مهندسي معدن


آموزش الکترونيکي  و کاربرد آن در مهندسي معدن

چكيده

با توجه به اينکه آموزش الکترونيکي ( E- Learning ) که زيرشاخه ای از آموزش از راه دور مي باشد ، در دنيا مقوله اي نو تازه مي باشد و مدت زيادي از تولد آن نمي گذرد ( حدودا از سال 1998 ميلادي ) ، مباحث و موارد مربوط به آن هنوز کاملا تبيين نگرديده است . و منابع و مآخذ مورد نياز بسيار ضعيف مي باشند . علي الخصوص منابع فارسي زبان . در نتيجه خود بحث آموزش الکترونيکي ( E- Learning ) جاي کار و مالعه فراواني دارد .

متاسفانه بسياري از کلاسها و برنامه هاي آموزشي که تحت عنوان آموزش از راه دور و آموزش الکترونيکي برگزار مي گردند ، به دليل ضعفهاي ريشه اي تئوريک و عدم ايجاد زيرساخت هاي لازم ، کارايي لازم را نداشته و به هيچ وجه اهداف اساسي آموزش الکترونيکي را تامين نمي کنند . چرا که برخي از متوليان امور آموزشي فکر مي کنند که با تايپ جزوات درسي و قرار دادن آنها در سايت اينترنتي و رفع اشکال اينترنتي و ... مي توان آموزش الکترونيکي راه انداخت و بدان افتخار کرد و البته منبع درآمدي هم ايجاد کرد . درصورتي که در آموزش الکترونيکي بايد حتي مسايل روانشناسي آموزشي را هم در نظر گرفت.

به همين دليل در اين پروژه که کاربرد آموزش الکترونيکي در مهندسي معدن مي باشد ، بيشتر به مباحث بنيادي آموزش الکترونيکي و امکان سنجي پياده سازي آن در ايران پرداخته شده است . در ابتدابه تاريخچه مختصري از آموزش و استفاده از تكنولوژي در آن پرداخته شده است .

سپس تعريف و تشريحي واضح و كامل از اين عنوان و اصطلاحات مختلف آن ، به عمل آورده شده .

فن آوري هاي مربوطه و روشهاي پياده سازي آن از ديگر مباحث مورد توجه در اين پروژه مي باشد.در

رابطه با كارايي و يا عدم كارايي و همچنين بررسي بلقوه آن در نيز مطالبي عرضه شده است .

در انتها نيز آموزش الکترونيکی در مهندسی معدن همراه با ارائه يک نمونه آموزش نرم افزاری درس اقتصاد معدنی مورد بحث قرار گرفته است .

 

تعداد صفحات 153 word

 

 

فهرست مطالب

 

 

عنوان صفحه

 

 

چکيده 9

 

فصل اول : کليات 10

1 - 1 هدف 11

 

فصل دوم : تعاريف و اصطلاحات 13

1 - 2 تاريخچه 14

2 - 2 معرفي 24

3 - 2 تعاريف و اصطلاحات 25

4 - 2 عناصر اصلي 27

5 - 2 دو نوع آموزش از راه دور 28

6 - 2 فرضيات اصلي آموزش از راه دور 30

 

 

فصل سوم : مديريت و برنامه ريزي 31

1 - 3 برنامه ريزي آموزشي 32

2 - 3 مديريت آموزشي 34

 

 

فصل چهارم : طراحي آموزش از راه دور 37

1 - 4 زير ساختهاي آموزش مجازي 38

1 - 1 - 4 بررسي يک نمونه زيرساخت نرم افزاري 43

2 - 4 عناصر طراحي 83

3 - 4 حركتهاي ساختاري 84

4 - 4 حمايت از نوآوري ها 84

5 - 4 ايجاد مطالب براي آموزش از راه دور 85

6 - 4 اهميت نقش فن آوري در مقوله طراحي 88

فصل پنجم : چشم‌اندازهاي برنامه‌ريزي و مديريت توسعه فن‌آوري اطلاعات در نظام رسمي آموزشي ايران 90

1 - 5 بيان مسأله 91

2 - 5 اهميت برنامه‌ريزي بلندمدت و متمركز 92

3 - 5 اهداف و رسالت توسعه فن‌آوري اطلاعات در آموزش و پرورش 93

4 - 5 چشم‌انداز توسعه فن‌آوري اطلاعات در آموزش و پرورش 94

5 - 5 دانشگاه آرماني در هزاره سوم و توسعه اطلاعاتي جامعه دانايي محور 95

6 - 5 آموزش در هزاره سوم101

7 - 5 بررسي نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش 105

8 - 5 نگاهي به رابطه فناوري ارتباطات و اطلاعات با آموزش 107

 

 

 

فصل ششم : بحث و نتيجه گيري ؛ ارزشيابي 11

1 - 6 آيا آموزش از راه دور موثر است ؟ 112

2 - 6 مزاياي دانشگاه مجازي 113

3 - 6 روشهاي ارزشيابي 118

4 - 6 ارزيابي هاي كيفي 120

5 - 6 بررسي اجمالي دو دانشگاه اينترنتي 122

5 - 6 پيشنهادات و نتيجه گيري 130

 

فصل هفتم : آموزش الکترونيکي و مهندسي معدن 131

 

منابع و ماخذ : 151

فهرست کتاب ها 152

فهرست سايت هاي اينترنتي 153

 


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما