دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

دانلود تأثیر عوامل انتقادی در تئاتر


دانلود  تأثیر عوامل انتقادی در تئاتر

-چکیده

تلاش من در این پروژه آن بوده است که تاثیر نظریه های انتقادی را بر تئاتر بررسی کنم و به این مسئله بپردازم که این نظریات چه تاثیری بر روند آفرینش هنری هنرمندان تئاتر داشته اند همانطور که می دانیم تئاتر طی یک روند خود جوشانه از دل آئین و مراسم انسانهای ابتدایی بوجود آمده و لذا به صورت فعالیتی خود به خود وجود داشته است . پس از آن بوده که عده ای نظریه پرداز درباره آن نظریه پردازی کردند و این روند ادامه داشته است تا آنکه کارگردانی به شکل امروزی آن بوجود آمد وسبکهای جدید ساخته شد.

در این میان کارگردانان و درام پردازانی بوده اند که خودشان هم نظریه پرداز بودند و به طبع پردازان دیگری نیز به وجود آمدند و کار اینها را نقد کردند.

لذا من ابتدا به تاریخچه پیدایش نقد از دوران باستان تا به امروز یعنی (نقد قدیم و نقد جدید) به همراه بررسی تعامل میان نقد و هنر تئاتر به طور اجمالی نظری افکنده ام . پس از آن تاریخچه پیدایش کارگردانی را در جهان به شکل امروزی آن مورد برررسی قرار داده ام تا بعد به تبیین بازتاب میان نظریه های انتقادی و کارگردانی در تئاتر ایران علی الخصوص تئاتر دهه هفتاد ایران بپردازم و این امر البته با تحقیق و تفحص در تاریخچه پیدایش هنر نمایش و تئاتر در ایران و تاریخچه پیدایش نقد در ایران میسر گشته است که البته پیدایش نقد در ایران به صورت امروزی آن تا اندازه ای هم با تلاش نخستین افراد برای ایجاد تئاتر به صورت غربی و امروزی آن در ایران مقارن بوده است.

و با این تحقیق بدین نتیجه رسیدم که نظریه پردازی در ایران به شکلی که در نقاط دیگر جهان وجود داشته و نیز نظریات انتقادی کشورهای دیگر به صورت عمیق در تئاتر ما را پیدا نکرده است.

به نظر می رسد در ایران کارگردانها بر این باورند که نقد هیچگونه تاثیری بروی کار آنها و پیشبرد خلاقیت هنریشان ندارد.از سوی دیگر منتقدین نیز بر این عقیده اند که کارگردان هیچ نقش یا تاثیری بر روند جریان نقد نخواهد گذاشت و همچنین به نظر می رسد که دیدگاه های موجود بیانگر آن است که منتقدان و کارگردانان رو در روی هم به عنوان دشمن ایستاده اند و نه بعنوان پل ارتباطی . در ظاهر امر در حال حاضر تنها یک شیوه ی نقد آنهم نقد ژورنالیستی در ایران شناخته شده است. در حالی که من به هر نوع نظریه پردازی معتبر در این حیطه نقد می گویم.

از مشکلاتی که بر سه راه تحقیق من قرار داشت عدم وجود پژوهشگاه تئاتری در ایران به عنوان یک نیاز ضروری فرهنگی و هنری بوده است.

 

تعداد صفحات 425 word

 

 

 

-چکیده 3

2-مقدمه. 5

3- فصل اول زمینه. 6

الف-1) نقد قدیم: 7

ادبیات و نقادی در یونان باستان. 7

آریستوفان. 7

سقراط. 8

افلاطون. 8

ارسطو. 11

ادبیات نقادی در یونان باستان. 16

شاگردان ارسطو. 19

دو : مکتب اسکندریه. 19

زوئیلوس.. 21

ارسیتارکس.. 21

دیونیزوس.. 23

لوسین. 24

لونگینوس.. 25

سه : ادبیات و نقادی در روم باستان. 31

سیسرو. 33

هوراس.. 35

دوره امپراطوری.. 36

سنکا 36

کنتی لین. 37

تاسیت.. 38

فترت و مسیحیت.. 38

الف-2) نقد جدید 42

ادبیّات و قرون وسطی. 42

ارزیابی میراث دانته. 43

پنج: نهضت هومانیسم در ایتالیا 44

پترارکا و بوکاتچو. 44

رنسانس و ادبیات ایتالیا 45

شارحان ارسطو. 46

شش : رنسانس اسپانیایی. 47

هومانیسم در اسپانیا 48

قرن طلایی اسپانیا 51

سر وانتس و دن کیخوته. 51

لوپه دوگا وکمدی اسپانیائی. 52

پنج: اندیشۀ دکارت، اندیشۀ فرانسوی.. 54

پلئیاد و دوبلی. 54

مکتب کلاسیک در فرانسه. 55

ولتر. 56

دیدرو. 59

دیگر منتقدان فرانسوی.. 61

هشت : مکتب کلاسیک در انگلستان. 65

تحول ادبیات انگلیسی. 65

جان میلتون. 66

جان درایدن. 67

الکساندر پوپ.. 69

سامویل جانسون. 69

منتقدان کهتر انگلیسی و اسکاتلندی.. 73

نه : مکتب کلاسیک در ایتالیا 76

ده : مکتب کلاسیک در آلمان. 77

اشتورم اوند درانگ و هردر. 80

کانت و شیلر. 84

یازده : نهضت رمانتیک در آلمان. 87

شلگل ها و رمانتیسم 87

فردریش شلگل. 88

اوگوست ویلهلم شلگل. 89

نسل نخست رمانتيكهاي آلمان. 90

نوواليس.. 92

واكنر ودروتيك.. 92

يوهان پاول ريشتر ( ژان پل ) 95

دوازده: رمانتیک در انگلستان. 96

وردزورث.. 101

كولر يج. 103

هزلت ، لم ، كيتس.. 104

سیزده: رمانتیک در فرانسه. 111

هوگو. 113

ويلمن ،سن مارك ژيراردن، دزیره نیزار، سنت بوو هیپولیا ان و پرونتیر. 115

سنت بوو. 116

چهارده: نهضت رمانتيك در ايتاليا 120

دسانكتيس.. 122

كاردوچي. 124

سنت هاي ادبي در روسيه پانزده: سنت های ادبی در روسیه. 125

لوموسونوف ومكتب كلاسيك.. 125

بلينسكي انقاد بزرگ.. 126

چرنيشفسكي وهرتسن. 127

دوبروليوبوف.. 129

پيساروف.. 129

شانزدهم: فورمالیست های روسی. 131

مقدمه : ادبيات چيست ؟. 131

هفده: نقد درآلمان. 142

اوئر باخ ( 1892-1957) 147

اشپيتسر. 154

هجده: مکتب ژنو. 156

ژرژپوله ( 1902-1991) 160

نوزده: نقد روانکاوانه. 164

جرج لوكاچ. 167

بیست و یک : پدیدار شناسی علم تفسیری Hermenuties نظریه دریافت Reception theory. 174

بیست و دو : ساخت گرائی و نشانه شناسی. 183

بیست و سوم: 4- مابعد ساختگرائی. 192

بیست و چهارم: نقدتکوینی. 197

الف-3) تاریخچه پیدایش کارگردانی در جهانساکس ماینینگن. 213

تئاتر مستقل، و و اقعگرایی، در انگلستان. 218

زندگی استانیلاوسکی در هنر. 219

خان ملك ساساني. 336

مرحله دوم : 1320-1299. 337

آغاز سلطنت خاندان پهلوي.. 337

گروه هاي نمايشي : 341

« كمدي اخوان » - محمود ظهير الديني. 342

« كمدي ايران » علي نصر. 343

«جامعه باربد ». 344

هزاره فردوسي. 348

هنرستان هنر پيشگي تهران وعلي نصر. 349

« تئاتر فرهنگ ». 350

« گروه هنر ملي ». 357

انقلاب در تئاتر ایران. 358

دوران معاصر- بخش دوم 358

مصطفي اسكويي – 1337. 358

جايگاه ووضعيت « سيستم » ستانيسلافسكي درايران. 359

ج) تاریخچه پیدایش نقد در ایراننقد عر ب.. 364

مقدمات و تعریفات.. 365

از گذشتة ادبی ایران. 391

4- فصل سوم: اهداف تحقیقفهرست نمایش های اجرا شده در دهه هفتاد ایران. 425


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 2661

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما