دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

دنیای انیمیشن سازی


دنیای انیمیشن سازی

بخش اول براي نوشتن آماده شويم

 

فصل اول

درك دنياي انيميشن

 

مي خواهيم پيش از پرداختن به چگونگي نوشتن كارتون ، قدري در مورد رسانه انيميشن سخن بگوييم . اين بحث شما را در درك وقايع و شرايط كلي دنياي انيميشن ياري خواهد نمود . به هر حال نويسنده كارتون نخستين حلقه زنجيره توليد آن است و هر چه بيشتر از روند كار مطلع باشد طبيعتاً كار بهتري ارايه خواهد نمود . عدم درك صحيح از اصول توليد و انواع مختلف انيميشن بزرگترين مانع بر سر راه شما است . شما نمي دانيد در اطرافتان چه مي گذرد و نمي تواند با عوامل توليد ارتباط برقرار كند .

يكي از مهم ترين مفاهيم مربوط به فرايند توليد يك پروژه انيميشن بودجه است . شما به عنوان نويسنده موظف ايد كارتوني بنويسيد كه هم از بعد تكنيكي و هم از بعد مالي قابل ساخت و توجه باشد . تغيير بيش از حد صحنه ها ـ كه مستلزم طراحي تعداد زيادي پس زمينه است ـ بودجه كارشناسي را بيش از حد افزايش خواهد داد . به همين ترتيب استفاده از شخصيت هاي متعدد كه نياز به بازيگران و گويندگان فراوان دارد نيز از لحاظ مالي قابل توجيه خواهد بود . يك فيلمنامه درخشان و با كيفيت اما غير قابل ساخت عملاً فيلمنامه موفقي نيست . فروش يك كار كوچك و كسب درآمدي ، خير ، البته بد نيست اما نمايش كار شما بر پرده عريض سينما نه تنها از لحاظ حتي ارضا كننده خواهد بود بلكه در نقش كارت ويزيت شما در كارهاي بعدي هم عمل خواهد كرد .

نگاهي گذرا به توليد انيميشن ـ از فيلمنامه تا كارتون قابل پخش

البته پيش از نوشتن فيلمنامه چند مرحله وجود دارد كه بعد ها دقيق تر به آنها خواهيم پرداخت . اما فرض مي كنيم كه فرايند توليد يك پروژه انيميشن ـ چه تلويزيوني و چه فيلم بلند آغاز مي شد .

فيلمنامه در حقيقت كليت داستان را شرح مي دهد . شرح محيط داستاني كه صحنه ها را شكل مي دهد ، شرح حركتهايي كه در اين صحنه ها اتفاق مي افتد و شرح مكالمات بيان شخصيتها ، فيلمنامه انيميشن هاي تلويزيوني بر خلاف توليدات سينمايي ، به كوچك ترين جزئيات هم مي پردازد تقريباً مي توان گفت كه هيچ نكته اي به حدس و گمان ديگران واگذار نمي شود . اما اين به آن معنا نيست كه ساير عوامل دخيل در فرايند توليد نبايد در پيشبرد داستان ، مكالمات و يا شوخيها مشاركت خلاق داشته باشند مشاركت آنها كيفيت كارها را بالاتر خواهد برد . اما متن يك انيميشن تلويزيوني بايد شمايل كاملي از توليد نهايي باشد در فيلمهاي بلند ماهها زمان صرف اصلاح و پيشبرد شوخيها به وسيله طرحهاي مداري مي شود . اما در تلويزيون هر آنچه در فيلمنامه نوشته مي شود به تصوير بدل خواهد شد .

پس از آنكه فيلمنامه به مرحله پيش نويس نهايي رسيد كار با استوري برد ادامه مي يابد . استوري برد در واقع روايت تصويري فيلمنامه و متشكل از تصاوير و طرحهاي كوچك است . در استوري برد تمام صحنه هاي فيلمنامه به نمايش داده شده و حركتها به جابجايي هاي دوربين بوسيله علايم خاص و سلسله مراتب تصاوير بيان مي شود . وظيفه يك طراح استوري برد تنها ترجمه كلمات به زبان تصوير نيست ، بلكه او در مقاطعي نقش كارگردان و تدوين گير را نيز ايفا كرده و با استفاده از حركتهاي نمايش دوربين ، مديريت صحنه ها و انتقال تصاوير در مواقع لازم كيفيت بيان داستان را بالاتر خواهد بود . يك استوري بورد خوب ، آن چنان كامل است كه شايد ديگر به فيلمنامه ـ به غير از هنگام ضبط گفتگوها ـ احتياجي نباشد .

در صفحه بعد نمونه استوري بورد يكي از صحنه هاي كارتون Teenage Mutant Ninja Turtles آمده است .

زماني كه استوري بورد به مرحله توليد مي رسد عملاً بخش تصويري ماجرا آغاز شده است . اين بخش شامل طراحي پس زمينه (طرحهاي داخلي و خارجي محيط داستاني ) مدل شخصيتها (طراحي شخصيتها و لباس آنها ) و نيز طراحي وسايل نقليه ، لوازم صحنه و ساير چيزهايي كه در كارتون وجود دارند مي شد .

يكي ديگر از مراحلي كه مي توان همزمان با استوري بورد پيش برد انتخاب گويندگان است . اگر متن شما قسمتي از يك مجموعه در حال پخش باشد صداي شخصيتهاي اصلي مشخص است و تنها بايد شخصيتهاي تازه را صدا گذاري نمود .

 

 

تعداد صفحات 355 word

 

بخش اول برای نوشتن آماده شویم. ۴

فصل اول. ۴

درک دنیای انیمیشن. ۴

انواع انیمیشن. ۸

انیمیشن خارج از ساعات پربیننده (Non-Rrime-time) 10

انیمیشن ساعات پربیننده. ۱۱

چه نوع متنی را برای نوشتن انتخاب کنیم. ۱۸

فصل دوم. ۲۱

ابزار کار ۲۱

بخش دوم. ۲۹

نوشتن برای انیمیشن. ۲۹

فصل ۳٫ ۲۹

دورنمای کلی. ۲۹

پیش طرح. ۳۰

مرحله بعد: طرح کلی. ۳۶

و حالا فیلمنامه. ۳۷

فصل چهارم. ۴۰

چگونه یک پیش طرح بنویسیم. ۴۰

فصل پنجم. ۵۰

چگونه ایده های داستانی خود را پرورش دهیم. ۵۰

منطق. ۵۸

مرتب کردن BEATها ۶۶

تقسیم یک صحنه به چند beat 78

پویایی داستان. ۸۲

فصل ۶٫ ۹۹

چگونه یک طرح کلی بنویسیم. ۹۹

سالن سخنرانی دانشگاه – روز ۱۰۴

محل زندگی لاکپشتها ۱۰۵

مخفیگاه کثیف و تاریک تبهکاران – شب. ۱۰۶

آزمایشگاه دانشگاهی پروفسور Huxley – شب. ۱۰۸

دوباره آزمایشگاه دکتر Huxley – ادامه. ۱۰۹

پایان پرده اول. ۱۱۰

پرده دوم. ۱۱۱

آزمایشگاه دانشگاهی – ادامه. ۱۱۱

آزمایشگاه دانشگاهی – عصر همان روز ۱۱۲

مخفیگاه Globfather – شب. ۱۱۳

در شهر – شب. ۱۱۴

مخفیگاه Globfather – شب. ۱۱۵

در اتومبیل لاکپشتها – شب. ۱۱۶

مرکز کنترل تلفن – شب. ۱۱۷

ماشین لاکپشتها – شب. ۱۱۸

پایان پرده دوم. ۱۱۹

پرده سوم. ۱۲۰

اتومبیل لاکپشتها – ادامه. ۱۲۰

مرکر تلفن – شب. ۱۲۰

محل زندگی لاکپشتها ۱۲۱

مرکز کنترل تلفن – شب. ۱۲۲

فصل هفتم. ۱۲۷

چگونه یک فیلمنامه بنویسیم. ۱۲۷

چگونه فیلمنامه خود را آغاز کنید. ۱۳۱

ویرایش فیلمنامه. ۱۳۴

Teenage Mutant Ninja Turtles. 138

«تبهکاری از بعد X». ۱۳۸

فهرست بازیگران. ۱۳۹

شخصیتهای فرعی (به ترتیب ورود) ۱۳۹

«تبهکاری از بعد X». ۱۴۰

پروفسور Huxley. 140

خارجی، سقف سالن سخنرانی – ادامه. ۱۴۱

نمای باز از سالن سخنرانی. ۱۴۳

سقف سالن سخنرانی. ۱۴۴

داخل سالن سخنرانی. ۱۴۴

نمای بازتری از سالن سخنرانی. ۱۴۶

داخلی، لانه لاکپشتها – کارگاه Donatello – ادامه. ۱۴۸

Donatello پای کامپیوتر ۱۴۸

خارجی، محله ای کثیف در انتهای شهر – شب. ۱۴۹

داخلی، مخفیگاه – ادامه. ۱۴۹

خارجی، آزمایشگاه – ادامه. ۱۶۸

نمای نزدیک از صفحه تلویزیون. ۱۷۴

خارجی، شهر – شب. ۱۷۵

زاویه دیگر، Ronnie. 176

داخل پارکینگ.. ۱۷۷

نمای نزدیک از Ronnie. 177

تبهکار سوم. ۱۷۷

در زاویه Paphael و Ronnie. 181

نمای نزدیک از لکة سبز. ۱۸۲

پایان پرده دوم. ۱۸۳

پرده سوم. ۱۸۴

فصل هشتم. ۲۱۴

نوشتن توصیفات (Description) 214

اهمیت انتقال. ۲۱۹

تداوم. ۲۲۳

آهنگ.. ۲۲۶

فصل ۹٫ ۲۳۱

نوشتن گفتگوها (Dialog) 231

فصل دهم. ۲۳۸

چگونه چیزهایی خنده دار بنویسیم. ۲۳۸

فصل یازدهم. ۲۴۷

فیلمهای بلند، اینترنت و فیلنامه هیا نمونه. ۲۴۷

فصل دوازدهم. ۲۶۶

تولید یک مجموعه انیمیشن. ۲۶۶

پرورش ایده. ۲۷۱

فصل سیزدهم. ۲۸۱

نوشتن معرفی، نمایه و راهنمای مجموعه (Presentation, Bible & Pilot) 281

چگونه با یک نمایه بنویسیم. ۲۸۲

ماجراهای خارق العاده. ۲۹۱

WACKY WILLIE.. 291

اثری از Jeffrey Scatt 291

گروه خارق العاده. ۲۹۵

چهارچرخه («Wheels») ۲۹۹

سایر شخصیتهای عجیب و غریب. ۳۰۴

اونجا کجاست رفیق. ۳۱۰

داستانهای خارق العاده… ۳۱۷

پول در برابر هیجان. ۳۱۸

تکخال در محاصره. ۳۲۱

شخصیتهای خارق العاده. ۳۲۳

بخش ۳٫ ۳۲۸

فروش یک پروژه انیمیشن. ۳۲۸

فصل چهاردهم. ۳۲۹

چگونه یک کارگزار بیابیم؟. ۳۲۹

آیا من واقعاً به یک کارگزار نیاز دارم؟. ۳۲۹

چگونه کارگزارم را انتخاب کنم؟. ۳۳۱

۲٫ آیا آنها فیلمنامه نویسندگان جوان را می خوانند؟. ۳۳۲

برای انتخاب یک کارگزار به چه چیزهایی نیاز دارم؟. ۳۳۴

۱٫فهرستی از کارگزاران مورد نظرتان تهیه کنید. ۳۳۵

۲٫با کارگزاران تماس بگیرید. ۳۳۵

۳٫کارخود را برای کارگزاران تبلیغ کنید. ۳۳۷

فصل پانزدهم. ۳۴۲

چگونه بدون داشتن کارگزار، به دنیای کارتون نویسی وارد شویم؟. ۳۴۲

مرحله ۱-افراد مورد نیازتان را پیدا کنید. ۳۴۲

مرحله ۲-با آنها تماس بگیرید. ۳۴۳

مرحله ۳-کار خودتان را برای آنها تبلیغ کنید. ۳۴۴

مرحله ۵-کارتان را به آنها عرضه کنید! ۳۴۵

فصل شانزهم. ۳۴۸

چگونه پروژه خود را معرفی کنید؟. ۳۴۸

فصل هفدهم. ۳۵۳

چگونه در دنیای کارتون، پیشرفت کنید. ۳۵۳

زندگینامه.


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 2251

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما