تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فــــــایــــل ســـــــل

ارائه پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

پایان نامه ترمز و طراحی سیستم های ترمز


پایان نامه ترمز و طراحی سیستم های ترمز

1مقدمه و تاريخچه :

امروزه در صنعت اتومبيل سازي حفظ ايمني سرنشينان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اينكه سيستم ترمز مهمترين بخش ايمني خودرو محسوب مي گردد ، در چند ساله اخير پيشرفتهاي زيادي در اين زمينه انجام گرفته است . جديدترين اين پيشرفتها پيدايش سيستم ترمز ضد قفل ABS مي باشد . در اين پروژه هدف آن است كه اين نسل از ترمزها مورد بررسي قرار گيرد تا ان شاءالله زمينه اي براي ورود اين تكنولوژي به ايران فراهم شود . اين ترمزها به سبب پيچيدگي مكانيزمشان هنوز مورد توجه طراحان داخلي قرار نگرفته است كه يكي از دلايل آن عدم اطلاعات كافي و عدم آشنائي با اين سيستم مي باشد . اميد است اين پروژه مقدمه اي براي قدمهاي بعدي در راه ساخت و طراحي اين تكنولوژي در ايران باشد . (ان شاءالله)

در اين پروژه ابتدا تاريخچه اي از پيدايش ترمزها ارائه خواهد شد . در فصل دوم به بررسي سيستم ترمز معمولي شامل كاسه اي و ديسكي و ساير اجزاي جانبي آن مي پردازيم .

در فصل سوم سيستم ترمز پنوماتيكي مورد بررسي قرار مي گيرد و سپس در فصل چهارم و سيستم ترمز ضد قفل ABS و سپس مقايسه اي بين فصول دوم و سوم خواهيم داشت تا برتريها و معايب هركدام نسبت به يكديگر مشخص شود و در فصول بعدي مطالب مربوط به طراحي و محاسبه نيروهاي لازم آورده خواهد شد . نخست تاريخچه اي از پيدايش ترمزهاي اوليه تا كنون بيان مي كنيم :

اولين موتور احتراقي در سال 1885 بوسيله بنز ساخته شد . توقف اين اتومبيل بوسيله يك لقمه ترمز بر روي محور دنده هرزگرد انجام مي گرفت . بعدها كه اتومبيل تكميل شد و سرعت آن افزايش يافت و از لحاظ وزن سنگين تر شد ، ترمزهاي مخصوصي براي آن طرح ريزي شد .

تا سال 1900 ترمز دستي شامل ترمز ساده اي كه مستقيماً با سطح لاستيكهاي توپر اصطكاك پيدا مي كرد استفاده مي شد. اما از اين سال به بعد ترمزي ابداع شد كه توسط پدال عمل مي كرد و عبارت از يك نوار فلزي بود كه در خارج بر روي چرخ دندانه دار محور محرك عقب نصب شده بود و بصورت استوانه اي آن را احاطه مي كرد .

در همين سال لنكستر(Lanchester) ترمز و كلاچ را در يك مجموعه مخروطي شكل متشكل كرد و در اولين ماشين ساخت انگلستان بكار گرفت .

در سال 1905 ، انتقال حركت بوسيله چرخ دنده و محور جاي انتقال حركت توسط زنجير يا تسمه را گرفت و عموميت پيدا كرد و بيشتر اتومبيلها با پدالي كه انتقال حركت را به ترمز تأمين مي كرد مجهز شده بودند .

در سال 1910 ميلادي ترمزهاي بيشتر ماشينهاي امريكائي روي چرخهاي عقب تأثير مي كرد . در اين سالها بسياري از عوامل مربوط به ترمز، مانند اهميت چسبندگي لاستيك به جاده اثرات چرخ قفل شده و غيره بخوبي شناخته شده بود و اين مطلب محقق شده بود كه جهت اعمال ترمز صحيح هر چهار چرخ بايستي ترمز شود ، و كوشش و اثر ترمز با نسبتي متناسب بين چرخ جلو و چرخ عقب سهيم باشد . با ترمز شدن چهارچرخ است كه بدون خطر ليز خوردن ماشين ، فاصله توقف به نصف تقليل مي يابد . سالها طول كشيد تا موضوع ترمز چهارچرخ مورد قبول عموم قرار گرفت . شكل عمده اين بود كه آرايشي براي ترمز ترتيب داده شود كه با تشكيلات و اتصالات فرمان و چرخهاي جلو و بطور كلي با تشكيلات سيستم فرمان و هدايت ماشين تداخل پيدا نكند .

 

تعداد صفحات 250 word

 

فهرست مطالب

فصل اول
مقدمه و تاريخچه ترمز
1-1مقدمه و تاريخچه :

« فصل دوم »
اصول سيستم ترمزهاي هيدروليكي ترمزهاي اتومبيل
2ـ1ـ كاربرد و انواع ترمزها:
2ـ2ـ ترمزهاي مكانيكي
2-3 اصول هيدروليك
2-4كاربرد ترمز هيدروليكي
2-5 سيستم ترمز دوبل :
2-6 سيلندر اصلي
2-7 سيلندر چرخها
2-8 عمل خود انرژي زائي(Self- energizing Action)
2-9 حركت بازگشتي Return strock:
2-10 چراغ اخطار (Warning Light)
2-11 ترمزهائي كه خودشان تنظيم مي شوند ( نوع كاسه اي)
2-12 ترمزهاي ديسكي :
1ـ كاليپر ثابتFixed caliper :
2ـ كاليپر شناور : Floating caliper) (
3ـ كاليپر لغزشي :(sliding caliper)
2 ـ 13ـ ترمزهاي ديسكي كه خودشان تنظيم مي شوند .
2ـ14ـ سوپاپ اندازه گيري : (Metering Valve)
2ـ15 سوپاپ تناسبProportioning Valve
2ـ16ـ سوپاپ تركيبي : (Combination Vahve)
2-17ـ ترمز دستي براي ترمزهاي ديسكي عقب:
2-18ـ سيال ترمز : (Brake Fluid)
2ـ19ـ خطوط ترمز : (Brake Lines)
2ـ20ـ انواع ترمزهاي پرقدرت كه بكمك خلأ بكار مي افتند .
2ـ21ـ بوستر كمكي ترمز
2ـ22 ـ تشريح ترمزهاي پر قدرت نوع « كامل »
2ـ32ـ ترمز پر قدرت دو ديافراگمه بنديكس :
2ـ24ـ ترمز پر قدرت نوع افزاينده :
2ـ25ـ ترمز پر قدرت نوع كمكي

« فصل سوم »
اصول سيستم ترمز پنوماتيكي
مقدمه
3-1- اجزاي مورد نياز جهت توليد هواي فشرده :
3-2- ملاك انتخاب كمپرسور :
3-3- تنظيم كمپرسور :
3 ـ 4ـ تنظيم از طريق كاهش سرعت :
3 ـ 5 ـ خنك كردن كمپرسور :
3 ـ 6 ـ بزرگي مخزن هواي فشرده كمپرسور :
3 ـ 7 ـ پخش هواي فشرده به سيلندر پيستون ترمز :
3 ـ 8 ـ آماده كردن هواي فشرده :
3 ـ 9 ـ رطوبت گيري هواي فشرده :
3-10- فيلترهاي هواي ترمز بادي :
3-11- شير تنظيم فشار :
3-12- مقدار عبور جريان براي واحدهاي مراقبت :
3-13- سيلندر پنيوماتيكي :
3-14- سيلندر يك كاره :
3-15- ساختمان سيلندر و پيستون :
3-16- محاسبه نيروهاي سيلندر پيستون :
3-17- نكات عملي :
محاسبه طول كورس پيستون سيلندر پنيوماتيك :

« فصل چهارم »
سيستم ترمز ضد قفلABS
4ـ1ـ ويژگي هاي ABS
4ـ2ـ نيروهاي ديناميكي در چرخ ترمز شده :
4ـ3ـ مفهوم كنترل
4ـ4ـ چرخه كنترلABS
4ـ4ـ1ـ سيستم كنترل شده :
4ـ4ـ2ـ متغيرهاي كنترل شده
4-4-2-1- متغيرهاي كنترل شده براي چرخهاي غير متحرك
4-4-2-2- متغيرهاي كنترل شده براي چرخهاي متحرك(driven- wheel)
4ـ5ـ سيكلهاي كنترل واقعي
4ـ5ـ1ـ چرخه كنترل ترمزي روي سطح با كشش بالا ( ضريب نيروي ترمز بالا)
4ـ5ـ2ـ چرخه كنترل ترمزي روي سطح جاده لغزنده ( ضريب نيروي ترمزي پائين)
4ـ5ـ3ـ چرخه كنترل ترمزي با تأخير در گشتاور انحرافي :
4ـ5ـ3ـ1ـ GMA1 ( سيستم تأخيري در گشتاور انحراف )
4ـ5ـ3ـ2ـ GMA2
4ـ5ـ4ـ چرخه كنترل براي (ALL wheel Dirven ) AWD
4ـ5ـ5ـ سيستمهائي كه همه چرخها متحرك هستند (ADW)
4ـ6ـ عملكرد ABS
4ـ6ـ1ـ ترمز كنترل شده
4ـ6ـ2ـ تأخير در گشتاور پيچشي جانبي
4ـ7ـ مدلهاي سيستم ABS
4ـ7ـ1ـ مدل ABS 2S
4-7ـ مدل ABS 5.0
4ـ8ـ چرخه فرآيند كنترل (Closed – Loop control process)
4ـ9ـ كاركردهاي كنترلي(monitoring Functions)
4ـ10ـ تشخيص عيب:
4ـ11ـ مدل ABS5 . 3
4ـ12ـ مدل سيستم ABS 2E ( بوش)
4ـ13ـ اجزاي سيستم ترمز ضد قفل ABS
4ـ13 ـ1 ـ سنسورهاي سرعت چرخ (Wheel speed sensor) :
4ـ13ـ1ـ1ـ سنسور سرعت چرخDF2
4ـ13ـ1ـ2ـ سنسور سرعت چرخ DF3
4-13-2ـ واحد كنترل الكترونيكيElectronic control unit
4ـ13ـ2ـ1ـ واحد كنترل براي ABS 2S
الف ـ مدار ورودي : (Input circuit)
ب : كنترل كننده ديجيتالي : (Digital controller)
ج : مدارات خروجي : (Output circuits)
د:ثابت كننده ولتاژ،حافظه مخصوص عيب(Voltage stabilizer,fault memory)
4ـ13ـ2ـ2ـ واحد كنترل الكترونيكي براي ABS5.0
4-13-3- تعديل كننده فشار هيدروليكي: (Hydraulic pressure moduator)
4ـ13ـ3ـ1ـ تعديل كننده فشار هيدروليكي براي ABS 2S
الف : پمپ چرخشي : (Return ump)
ب: انباره يا مخزن : (Accu mulator)
ج : شير سلونوئيدي 3/3 :
مراحل كاركرد :
الف : مرحله مسدود كردن فشار :( Pressure build up phase)
ب : مرحله نگهداري فشار : (pressure – holding phase)
ج: مرحله كاهش فشار : (Pressure – reduction phase)
4ـ13ـ3ـ2ـ تعديل كننده فشار هيدروليكي براي ABS5.0
الف : پمپ برگشت :
ب: مخزنها و محفظه هاي ضربه گير(accumulators and damper chambers)
ج : شيرهاي سلونوئيدي 2/2 : (Selonid Valve 2/2 )
4ـ13ـ3ـ3ـ واحد هيدروليكي براي ABS / ABD5
4ـ11ـ2ـ مدارات الكتريكي : ( Electrical Circuits )

« فصل پنجم»
«طراحي سيستم هاي ترمز»
5-1-تحليل نيروي ترمزهاي ديسكي
5-2-نيروي ترمز و نيروي وارد بر محور
5-3- در سيستم ترمز ديسكي
5-4- محاسبات ترمزهاي ديسكي بر اساس نيروي استاتيك
5-5 ترمزهاي كاسه اي (shoe brake)
5-6-ترمزهاي بدون سرو
5-7-اجزاء مكانيكي ترمز كاسه اي :
5-8-كفشك ترمز
5-9- تقسيم بندي ترمزها كاسه اي از لحاظ مكانيزم عمل كننده
5-10-سيستم ترمز سيمپلكس : (simplex brake)
5-11سيستم ترمز دوپلكس :
5-12-سيستم ترمز دوپلكس دوبل
5-13-سيستم ترمز سرو و بدون سرو :
5-14-سيستم سرو دوبل
5-15-محاسبه شتاب ترمز گيري
5-16-تحليل استاتيكي اجزاي ترمز كاسه اي :
5-17- ترمزهاي لنتي (shoe brakes)
5-18-طرح دستگاه ترمز دو لنتي :
4ـ كنترل عمر صنعتي لنت ترمز :
5-19- دستگاه ترمز هيدروليكي مضاعف :
5-20-هواگيري ترمز :
5-21-روغن ترمز
5-22ـ طراحي سيستم ترمز هيدروليك
5ـ2 طراحي سيستم ترمز هيدروليك پرقدرت ( مجهز به بوستر خلأئي)
5-24ـ طراحي بوستر با استفاده از دياگرام
5-25ـ طراحي حجم مخزن ذخيره روغن پمپ اصلي
نتيجه :

« فصل ششم »
نتيجه گيري و مقايسه بين سيستم هاي ترمز و عيب يابي
7-1ـ كليات
2ـ7ـ چگونگي انجام آزمايش :
7-3ـ نتيجه گيري نهائي :
7ـ3ـ1ـ معايب سيستم ترمز معمولي :
7ـ3ـ2ـ مزاياي سيستم ترمز ضد قفل ABS :
7-4-مقايسه ترمزهاي ديسكي و كاسه‌اي :
الف)مزايا :
ب) معايب :
اصطكاك و سائيدگي
مراجع

 


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا



مطالب تصادفی

  • پایان نامه ارشد حقوق بررسی تاثیر مسئولیت واردکنندگان خسارت بر زیان دیده
  • پایان نامه ارشد ارتكاب جرم در حال خواب
  • پایان نامه ارشد اختلاف زوجین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح
  • پایان نامه ارشد اجرا ناپذيري احكام خاصه  عقود در عقد  صلح
  • پایان نامه کارشناسی ارشد فیبر نوری
  • مقاله ISI با ترجمه - تاثیر فناوری RFID روی تصمیم گیری های زنجیره ی تامین با بی دقتی های انبارداری
  • مقاله ISI با ترجمه فارسی - معماری شهر هوشمند و برنامه های کاربردی مبتنی بر IoT آن
  • لیست پایان نامه های ارشد روانشناسی
  • لیست پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی
  • لیست پایان نامه های  مهندسی صنایع

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد
" فروشگاهی از 4KIA "