تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فــــــایــــل ســـــــل

ارائه پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

پایان نامه بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر عزت نفس، سازگاري اجتماعي، پيشرفت تحصيلي


پایان نامه بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر عزت نفس، سازگاري اجتماعي، پيشرفت تحصيلي

مقدمه:

زندگي بشر تحت تاثير تغييرات وسيع صنعتي، اجتماعي، فرهنگي، دچار تحول شده است. شمار زيادي از افراد قادر نيستند بين محركهاي متنوع بيروني ونيروهاي متعارض دروني توازون ايجادكنند ودر فرايند رشد موزون و همه جانبه كه همانا هدف اصلي تعالي انسان است، دچار مشكل مي شوند. بديهي است كه كودكان ونوجوانان به سبب بي تجربگي و نا آگاهي از مهارتهاي بازدارنده و تسهيل كننده، اصلاحي، بيشتر در معرض آسيبهاي جدي دروني و اجتماعي هستند. دانش آموزاني كه مهارتهاي مقابله با موقعيتهاي تنش زا را ندارند، به نوعي مقهور آنها خواهند شد و بدين ترتيب مستعد اختلالات رواني، عاطفي، افسردگي، اضطراب و احتمالاً مصرف مواد مخدر و رفتارهاي ضد اجتماعي خواهند شد اين دانش آموزان در فرايند تصميم گيري نيز دچار مشكل مي‌شوند.

بنابراين با توجه به نقش مهم مدارس در تامين بهداشت رواني دانش آموزان، برنامه آموزش مهارتهاي زندگي، روش موثري در جهت رشد شخصيت سالم دانش آموزان و تامين بهداشت رواني دانش آموزان است.

آموزش مهارتهاي زندگي، نوعي كوشش است كه در سايه آن نوجوانان ترغيب مي شوند تا خلاقيت خود را به كار گيرند و به طور خود جوش راههاي موثر را براي حل تعارضات و مشكلات زندگي خود بيابند.

اهداف تحقيق

هدف كلي اين تحقيق، گردآوري اطلاعات در مورد اثرات آموزش مهارتهاي زندگي بر عزت نفس و وضعيت رفتاري نوجوانان است. همچنين نشان دادن درستي اين نظريه است كه استفاده از آموزش مهارت‌هاي زندگي سبب پرورش مهارت‌هاي رواني، اجتماعي و رفتاري مي گردد، زيرا افراد بالغ براي حضور در صحنه روابط بين فردي، مدرسه، محل كار و به طور كلي اجتماع به اين مهارتها نياز دارند.

فرضيه‌هاي اصلي تحقيق:

در جامعه دانش آموزان دختر در سال اول دوره دبيرستان در شهرستان كرج:

  • گذراندن درس مهارت هاي زندگي، عزت نفس دانش آموزان را افزايش مي دهد.
  • گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سازگاري اجتماعي دانش آموزان را سبب مي شود.
  • گذران درس مهارت هاي زندگي، موجب پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود.
  • گذراندن درس مهارت هاي زندگي سطح اضطراب حالت دانش آموزان را كاهش مي دهد.
  • گذراندن درس مهارت هاي زندگي، سطح اضطراب صفت دانش آموزان را كاهش مي دهد.

 

تعداد صفحات 237 word

 

فهرست مطالب

چكيده:
فرضيات پژوهش

فصل اول:
مقدمه:
بيان مسئله
اهميت و ضرورت پژوهش
اهداف تحقيق
فرضيه‌هاي اصلي تحقيق:
فرضيه هاي فرعي پژوهش:
متغيرهاي پژوهش
1- متغير مستقل:
2- متغيرهاي وابسته:
3- متغيرهاي مداخله گر (تعديل كننده(

4-متغيرهاي كنترل:
تعريف عملياتي مهارت هاي زندگي:
تعريف عملياتي سازگاري اجتماعي:
تعريف عملياتي پيشرفت تحصيلي:
تعريف عملياتي اضطراب حالت:
تعريف عملياتي اضطراب صفت:

فصل دوم: مروري بر پيشينه پژوهش
مقدمه:
تعريف عزت نفس
شكل گيري عزت نفس:
اهميت عزت نفس
تفاوت عزت به نفس با اعتماد به نفس:
تفاوت عزت نفس با خويشتن پذيري:
تفاوت عزت نفس با مفهوم خود پنداره:
زمينه هاي مختلف عزت نفس
عزت نفس كلي:
عوامل موثر در رشد عزت نفس:
تاثير جنسيت در رشد عزت نفس:
تعريف اضطراب:
نظريه روانكاوي:
نظريه هاي شناختي اضطراب:
نظريه يادگيري اجتماعي اضطراب:
نظريه هاي رفتاري اضطراب:
نظريه زيست شناختي اضطراب:
روش هاي مختلف اندازه گيري اضطراب:
افتراق بين اضطراب حالت و اضطراب صفت:
پيشرفت تحصيلي:
تعريف پيشرفت تحصيلي
ديدگاه هاي مختلف درباره پيشرفت تحصيلي:
عوامل موثر در پيشرفت تحصيلي:
سازگاري اجتماعي:
عوامل موثر بر سازگاري اجتماعي:
شرايط تحصيلي:
هوش:
گروه همسالان:
نظريه ها و ديدگاه هاي سازگاري اجتماعي:
ديدگاه روان پويايي:
ديدگاه يادگيري اجتماعي:
ديدگاه تحولي:
ديدگاه زيستي:
ديدگاه اجتماعي- فرهنگي:
ارتباط حيطه هاي مختلف زندگي فرد با مهارتهاي زندگي
ارتباط نظريه هاي مشاوره با مهارت هاي زندگي
برنامه آموزش مهارت هاي زندگي:
خود توانمندسازي از طريق آموزش مهارت هاي زندگي
طبقه بندي مهارت هاي زندگي
1-مهارت هاي بين فردي/ روابط انساني:
2-مهارت هاي حل مسئله/ تصميم گيري:
مهارت هاي مربوط به سلامت جسماني/ حفظ سلامتي:
اهميت آموزش مهارت هاي زندگي در مدارس:
پيشينه تحقيقات پژوهش

فصل سوم:روش و تحقيق
اهميت آموزش مهارت هاي زندگي در مدارس:
پيشينه تحقيقات پژوهش
جامعه آماري:
ابزارهاي تحقيق:
آزمون عزت نفس كوپراسميت
آزمون اضطراب- حالت- صفت (STAI)
مقياس رفتار سازگارانه وايلند
چگونگي اجراي آزمونها
نحوه اجراي آزمايش
نحوه اجراي آزمايش:
روش هاي آماري پژوهش:
روش هاي آماري توصيفي:
روشهاي آمار استنباطي:

فصل چهارم: ندارد

فصل پنجم:
مقدمه:
تبيين يافته هاي آماري
فرضيه (1)
فرضيه (2)
فرضيه (3):
فرضيه 4:
فرضيه 5:
تبيين يافته هاي جانبي
بحث ونتيجه گيري كلي:
مشكلات و محدوديت هاي پژوهش
پيشنهادات:


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا



مطالب تصادفی

  • پایان نامه ارشد حقوق بررسی تاثیر مسئولیت واردکنندگان خسارت بر زیان دیده
  • پایان نامه ارشد ارتكاب جرم در حال خواب
  • پایان نامه ارشد اختلاف زوجین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح
  • پایان نامه ارشد اجرا ناپذيري احكام خاصه  عقود در عقد  صلح
  • پایان نامه کارشناسی ارشد فیبر نوری
  • مقاله ISI با ترجمه - تاثیر فناوری RFID روی تصمیم گیری های زنجیره ی تامین با بی دقتی های انبارداری
  • مقاله ISI با ترجمه فارسی - معماری شهر هوشمند و برنامه های کاربردی مبتنی بر IoT آن
  • لیست پایان نامه های ارشد روانشناسی
  • لیست پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی
  • لیست پایان نامه های  مهندسی صنایع

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد
" فروشگاهی از 4KIA "