تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فــــــایــــل ســـــــل

ارائه پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

پایان نامه مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي از نظر ميزان برخورداري از ويژگي‌هاي سازمان يادگيرنده


پایان نامه مقايسه دبيرستان هاي دخترانه دولتي و غيرانتفاعي از نظر ميزان برخورداري از ويژگي‌هاي سازمان يادگيرنده

چكيده:

امروزه مفهوم نويني كه با پيچيده شدن محيط سازمان‌ها مطرح مي‌شود، مفهوم «سازمان يادگيرنده» مي‌باشد. هر چقدر عدم اطمينان محيطي (پيچيدگي وتغييرات محيطي) بالا باشد، سازمان‌ها نياز بيشتري به دانستن و آگاهي گسترده از عوامل محيطي دارند تا بتوانند خود را با تغييرات و تحولات محيطي تطبيق دهند. سازمان يادگيرنده را نوعي از سازمان به شمار مي‌آورند كه هدف اصلي آن يادگيري است و آموزش و يادگيري در آن نهادينه شده است..

«سازمان يادگيرنده» در طول زمان مي‌آموزد، تغيير مي‌كند و عملكردش را متحول مي‌سازد. «سازمان يادگيرنده» سازماني است كه عملكردهايش از طريق آگاه شدن و درك بهتر بهبود مي‌يابد و اصلاح مي‌شود (الواني، 1378-ص3)

براي ايجاد و توسعه سازمان‌هاي يادگيرنده لازم است گام‌هاي اوليه را از مدارس و ايجاد عادت به تفكر خلاق و يادگيري دائمي در تربيت شوندگان آغاز كنيم. كسب اطلاعات درست يادگيري در سنين خردسالي و در سالهاي نخستين مدرسه شكل مي‌گيرد و در طول حيات ادامه مي‌يابد. مهارت‌هاي شناختي درست لازمه پيشرفت تحصيلي و ايجاد رغبت و انگيزه براي يادگيري مي‌باشد. يادگيري تنها به سالهايي كه در مدرسه مي‌گذرد اختصاص ندارد ايجاد فرهنگ يادگيري و تبديل مدارس به سازمان‌هاي يادگيري مستلزم نگاهي ديگر به آموزش وبرنامه‌ريزي آن است.

«هدف تحقيق»:

مقايسه دبيرستانهاي دخترانه دولتي و غير انتفاعي منطقه 2 تهران از نظر ميزان برخورداري از ويژگي‌هاي سازمان يادگيرنده.

«سوالات تحقيق»

1- آيا بين دبيرستانهاي دخترانه دولتي وغيرانتفاعي منطقه 2 تهران از نظر ميزان برخورداري از اصول و ويژگي‌هاي سازمان يادگيرنده تفاوتي وجود دارد؟

2- آيا بين دبيران ومديران اين مدارس از نظر ميزان برخورداري از اصول و ويژگيهاي سازمان يادگيرنده تفاوتي وجود دارد؟

3- آيا با بالا رفتن سابقه خدمت ومدرك تحصيلي افراد در ميزان برخورداري آنها از اصول و.ويژگي‌هاي سازمان يادگيرنده تفاوتي حاصل مي‌شود؟

4- ـآيا رشته تحصيلي (اعم از علوم انساني، علوم پايه، فني مهندسي و...) افراد در ميزان برخوردراي آنها از اصول وويژگي‌هاي سازمان يادگيرنده تاثيري دارد؟

 

 

تعداد صفحات 145 word

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: كليات تحقيق............................................................................ 1

تعريف و بيان مسأله.................................................................................. 2

اهميت مسأله.............................................................................................. 5

هدف تحقيق................................................................................................ 9

سوالات تحقيق............................................................................................ 9

تعريف عملياتي متغيرهاي تحقيق............................................................. 10

فصل دوم: ادبيات تحقيق........................................................................ 14

بخش اول: پيشينه نظري تحقيق.......................................................... 18

سير تحولات نظريه‌هاي سازمان ومديريت.............................................. 18

سابقه سازمان يادگيرنده......................................................................... 21

تئوري يادگيري سازماني........................................................................ 24

تعاريفي از يادگيري سازماني.................................................................. 25

سازمان يادگيرنده................................................................................... 28

يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده.................................................. 34

نقش مكاتب فكري در سازمان يادگيرنده و يادگيري سازماني............... 37

اصول سازمان‌هاي فراگير از نظر «پيترسنج»......................................... 40

تفاوت سازمانهاي يادگيرنده با سازمان‌هاي سنتي................................. 54

بررسي و مقايسه نظريه پيترسنج با نظريه صاحبنظران ديگر................ 58

چگونه يك سازمان يادگيرنده با سازمان‌هاي ديگر متفاوت است؟......... 60

اجزاي سازنده سازمان يادگيرنده........................................................... 66

سازمان يادگيرنده در آينده..................................................................... 69

راهبردهاي ايجاد و گسترش سازمان يادگيرنده..................................... 70

راهكارهاي اجرايي سازمان‌هاي يادگيرنده............................................. 75

مزاياي ايجاد سازمان يادگيرنده.............................................................. 76

تغيرات ساختاري لازم براساس سازمان يادگيرنده در درون سازمان موجود (مدارس) 78

مدارس يادگيرنده.................................................................................... 80

ويژگي‌هاي مدرسه يادگيرنده.................................................................. 89

مقايسه‌ مدارس دولتي و غيرانتفاعي........................................................ 96

بخش دوم: بررسي پيشينه تحقيق........................................................ 99

نتيجه‌گيري............................................................................................. 114

فصل سوم: روش تحقيق...................................................................... 118

روش تحقيق......................................................................................... 119

جامعه آماري......................................................................................... 120

نمونه و روش نمونه‌گيري..................................................................... 120

روش جمع‌آوري اطلاعات .................................................................... 121

روش تجزيه و تحليل داده‌ها................................................................. 122

فصل چهارم: تجزيه وتحليل يافته‌ها.................................................... 123

اطلاعات توصيفي گروه نمونه.............................................................. 124

جمع‌بندي............................................................................................... 131

فصل پنجم: نتيجه‌گيري و پيشنهادات................................................. 132

بحث و نتيجه‌گيري................................................................................. 133

محدوديت‌هاي پژوهشي......................................................................... 134

فهرست منابع......................................................................................... 137

ضمائم................................................................................................... 142


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا



مطالب تصادفی

  • پایان نامه ارشد حقوق بررسی تاثیر مسئولیت واردکنندگان خسارت بر زیان دیده
  • پایان نامه ارشد ارتكاب جرم در حال خواب
  • پایان نامه ارشد اختلاف زوجین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح
  • پایان نامه ارشد اجرا ناپذيري احكام خاصه  عقود در عقد  صلح
  • پایان نامه کارشناسی ارشد فیبر نوری
  • مقاله ISI با ترجمه - تاثیر فناوری RFID روی تصمیم گیری های زنجیره ی تامین با بی دقتی های انبارداری
  • مقاله ISI با ترجمه فارسی - معماری شهر هوشمند و برنامه های کاربردی مبتنی بر IoT آن
  • لیست پایان نامه های ارشد روانشناسی
  • لیست پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی
  • لیست پایان نامه های  مهندسی صنایع

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد
" فروشگاهی از 4KIA "