دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

مقاله مطالعه آلودگی های قارچی در مواد اولیه و خوراک نهایی در کارخانجات خوراک طیور


مقاله مطالعه آلودگی های قارچی در مواد اولیه و خوراک نهایی در کارخانجات خوراک طیور

چكيده

در این پژوهش وضعیت آلودگي قارچي مواد اصلی اولیه (ذرت و کنجاله سویا) مورد استفاده در تهیه خوراک و نیز خوراک کامل (قبل و بعد از پلت) در كارخانجات تولید خوراک طیور، با تاكيد بر قارچ‌هاي توکسین زای احتمالی و شمارش کلنی قارچی مورد ارزيابي قرار گرفت.

نمونه‌ها از نه كارخانه تولیدی خوراك دام و طیور دارای پروانه بهداشتی در سطح سه استان تهران، البرز و قم در یک فصل بر اساس روش نمونه برداری تصادفی از محل های مشخص شده تهيه شدند. نمونه ها از اجزاء اصلی تشکیل دهنده خوراک طیور شامل دانه ذرت و کنجاله سویا، و نيز محصول نهايي شامل مرحله قبل از ورود به دستگاه پلت زن و مرحله بعد از آماده شدن خوراک کامل به شکل پلت از این کارخانجات اخذ گردید. نمونه برداری بر اساس دستورالعمل شماره 7570 موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفت.

نمونه‌ها در كيسه‌هاي پلاستیکي سربسته به آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتقل شدند و بلافاصله جهت ارزیابی های بعدی (شمارش کلنی قارچی،جداسازی و شناسایی قارچی و شاهد) به سه قسمت تفکیک شده و به منظور انجام مراحل آماده سازی، شماره گذاری گردیدند. جهت شمارش کلنی قارچ ها (CFU)رقت‌هاي مختلف ( 1-10 تا 4-10) از نمونه‌ها تهيه و بر روي محيط سابورو دكستروز آگار (SDA) کشت داده شدند و به منظور جداسازي قارچ ها به دو روش کشت مستقیم و غیرمستقیم (رقت 2-10 ) بر روی محيط سابورو دكستروز آگار به همراه کلرامفنیکل (SC) انتقال داده شدند. كلني‌هاي قارچي به مجرد ظهور بر روي محيط‌هاي كشت از طريق كشت مجدد بر روي محيط های ديكلران رزبنگال كلرامفنيكل آگار (DRCA) و آسپرژیلوس فلاووس و پارازیتیکوس (AFPA) مجددا جدا سازی و خالص سازی ایزوله ها انجام گردید و سرانجام با استفاده از تلفيقي از ويژگي‌هاي مورفولوژيك ماكروسکوپی و ميكروسكوپي در سطح جنس مورد شناسايي قرار گرفتند. همچنین برای تعیین تعداد کلنی های قارچی ، میانگین تعداد کلنی های شمارش شده در ضریب رقت های تهیه شده ضرب شده و عدد مربوط محاسبه گردید.

 

 

تعداد صفحات 21 word

 

چكيده 2

مقدمه. 4

مواد و روش کار. 6

1- نمونه برداری.. 7

2- آماده سازی نمونه ها 8

3 - جداسازی قارچ‌ها 8

3 - 1 : کشت مستقیم. 8

3-2 : کشت غیرمستقیم : 8

4 - شمارش کُلنی های قارچ. 9

5- شناسایی قارچ ها 9

5-1: گسترش مستقیم. 9

5-2: کشت بر روی لام. 9

نتایج. 9

بحث : 12

منابع: 14


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما