دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

بوم روستا الگويي براي پايداري سيستم هاي روستايي در ايران


بوم روستا الگويي براي پايداري سيستم هاي روستايي در ايران

چکیده

ايجاد يك محيط سالم در نواحي روستايي يكي از مهمترين مسائل محيطي است كه نه تنها در سياست هاي توسعه ي روستايي، بلكه در سياست هاي سرزميني نيز اهميت فراواني دارد. در اين راستا، لزوم توجه به الگويي از سكونتگاه زيستي كه از پايداري لازم در توسعه برخوردار باشد و در همه ي زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و زيست محيطي به بهترين وجه به كار گرفته شود، بيش از پيش احساس مي گردد. الگوي بوم روستا به عنوان يكي از رويكردهاي نوظهور در توسعه ي پايدار روستايي در سطح محلي است كه مي تواند نقش مؤثري در حفظ محيط زيست طبيعي و ارتقاي كيفيت زندگي در سكونتگاه هاي روستايي كشور داشته باشد.

يافته ها نشان مي دهد بوم روستا بر كاهش ضايعات و بازيافت آن، بهبود كارايي انرژي، كاهش آلودگي هاي صنعتي، كاهش مصرف آب، حفاظت از فضاي سبز، جلوگيري از پراكندگي نامنظم روستايي، امنيت و مشاركت روستاييان در امر توسعه تأكيد دارد و الگوي اكوويلج در حال فراگير شدن به واكنش به چالش هاي ناشي از الگوهاي زيست ناپايدار است. انواع مختلفي از بوم روستا در سراسر جهان وجود دارد. در ايران، تاكنون طرح مشخصي بر اساس الگوي بوم روستا كه بطور كامل و جامع همه ابعاد بوم روستا مورد توجه قرار گرفته باشد، اجرا نشده است و صرفا فعاليت هايي بطور پراكنده در زمينه هاي محدودي مانند فن آوري بيوگاز، مديريت پسماند، كمپوست، روستاهاي خورشيدي و استفاده از انرژي باد و خورشيد درتعدادي از روستاها اجرا گرديده است، ولي با توجه به ظرفيت هاي نهادي موجود، ضرورت و نيز امكان شكل گيري بوم روستا در مناطق مختلف كشور و پيوستن به شبكه ي جهاني اكوويلج وجود دارد.

 

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 10

 

چکیده

ابعاد اجتماعي:

ابعاد اكولوژيكي:

اهداف اكولوژيكي بوم روستا به شرح زير است:

اكوويليج از نقطه نظر زيست محيطي، معنوي واجتماعي؛

ابعاد فرهنگي- معنوي:

ابعاد اقتصادي:

تجربه بوم روستا در ايران:

نتيجه:

پيشنهادات:

منابع

 


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 366

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما