دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق راه های کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام


تحقیق راه های کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام

مقدمه

خروج از اقتصاد نفتی به پیش گیری یا معکوس کردن افزایش ارزش واقعی پول رایج وابسته است.این امر مستلزم پول رایج،همراه با مازادهای بودجه دولت به همراه خودداری شدید بانک مرکزی از ایجاد پول است،که هر دو باعث مهارتورم می شوند.دولت نیازمند مقاومت در برابر تقاضای در حال گسترش و پس انداز درآمدهای تازه به دست آورده به منظور فراهم آوردن زمان کافی برای برنامه ریزی معقولانه و شناسایی طرح­های با درآمد بالا است.

وفور منابع طبیعی در هر کشوری موهبت محسوب می شود نه بلا.اثرات مخرب درآمدهای حاصل از صدور نفت خام غیر قابل انکار است،اما آنچه موجب می شود منابع طبیعی به مثابه آفت یا بلا عمل کنند،نحوه استفاده از درآمدهای ارزی حاصل از فروش و صادرات آنهاست.کشورهایی که با بهره گیری خردمندانه از این موهبت توانسته اند از دستاوردهای مثبت آن بهره مندشوند دچار این اثرات مخرب نمی شوند.

اصـلاح ساختار بودجه جهت کاهش وابستگی به نفت

کاهش‌ درآمدهای‌ نـفتی و بـه دنـبال آن وضعیت جدید اقتصادی کشور بار دیگر این سوال اساسی را که‌ سرانجام برای رهایی از مدار وابـستگی به درآمدهای نفتی و حرکت به سمت پی‌ریزی‌ اقتصادی تولید و مولد چه‌ سمت‌گیری‌ها‌ و چـه برنامه‌هایی را باید دنبال کـنیم،در سـطح جامعه مطرح کرده است.

طبیعی است شرایط فعلی،ما را در برابر موقعیت بسیار حساسی قرار داده است که نحوه برخورد با آن‌ یقینا می‌تواند سرنوشت آینده ما را تعیین کرده و یا بر آن تاثیر تـعیین‌کننده‌ای بگذارد.در این میان هر کوششی که در این راستا و با چشم‌انداز ترسیم اقتصادی تولیدی بودجه‌ای مستقل از‌ درآمدهای‌ نفتی صورت بگیرد باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد با سایر تجارب موجود مـورد جـمع بندی قرار گرفته و تکمیل و تصحیح شود.مقاله‌ای که ذیلا از نظر خوانندگان عزیز می‌گذرد‌ در‌ این راستا و با هدف تصحیح روش‌ها و بینش‌هایی که در گذشته در جامعه ما حاکم بوده و ارائه خطمشی و مهمتر از آن نحوه نـگرش و تـلقی‌ای جدید از درآمدها و هزینه‌ها و نحوه برنامه‌ریزی‌ برای‌ آنها تهیه شده است و در این چهارچوب تلاش شده که در ضمن بحثهای فوق،راه‌حل‌های مشخص و عملی‌ای نیز برای شرایط خاص و حساس کشور ارائه شود.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 13

دارای فهرست مطالب

آماده برای پرینت

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

اصـلاح ساختار بودجه جهت کاهش وابستگی به نفت... 1

اصلاح ساختار درآمدهای دولت... 3

نظام‌ مالیاتی‌ مطلوب.. 7

اصلا‌ح نظام ارزش‌گذاری پول ملی.. 8

نتیجه گیری و پیشنهادات.. 9

منابع.. 10

 


مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1027

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما