دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق حق بر دادرسی در نظام حقوقی ایران و اسناد بین المللی


تحقیق حق بر دادرسی در نظام حقوقی ایران و اسناد بین المللی

مقدمه

وقتی دايره کلان و وسيع حقوق مردم مطرح مي‌شود بايد اين واقعيت را در نظر بگيريم که محافظت و حراست از حقوق تک تک شهروندان بر دوش همه قوا و سازمان‌هاي دولتي است که بايد در اين زمينه اقدامات لازم و ضروري براي حراست از حقوق شهروندان را در تمام واحدهاي اجرايي خود عملياتي کنند تا حقوق شهروندي در تشريفات اداري و اجرايي و حتي قانوني پايمان نشود. تمامي شهروندان يك ملت، زماني كه به‌عنوان متهم در پيشگاه قضا قرار مي‌گيرند، از يكسري حقوق و تضمينات دفاعي در سايه دادرسی عادلانه برخوردارند كه مجموعه اركان نظام حاكم بر يك كشور موظف و مكلف به رعايت اين حقوق هستند و نقض آن در هر يك از مراحل دادرسي اعم از مرحله تحقيقات و بازجويي و رسيدگي نهايي، مي‌تواند سرنوشت انسان‌هاي بي‌گناه را به مخاطره بيندازد.وقتي كه شخص در مظان اتهام قرار مي‌گيرد، تكليف قضات تحقيق و مأموران استنطاق آن است تا در نهايت بي‌طرفي و با لحاظ جميع شرايط و تضمين حقوق دفاعي متهم، به جمع آوري و تحصيل دليل بپردازند. اين بدان معناست كه اصولا متهم وظيفه‌اي ندارد تا جهت رفع اتهام از خود، دليل ارائه‌كند و اين مراجع تحقيق هستند كه بايد دلايل مثبت بزهكاري فرد مظنون را از طرق ومجاري قانوني به‌دست آورند.

حق بر دادرسی

حق دادرسی یکی از حقوق‌ بنیادین بشر است که در بسیاری از اسناد حقوق بشر به آن اشاره‌شده‌ است. رعایت این حق،صحت و کارایی و سلامت سیستم قضایی و دادگستری یک کشور را تضمین‌ می‌کند.زمانی که این حق مورد نقض قرار بگیرد، افراد بی‌گناه در معرض محکومیت و مجازات قرار می‌گیرند و دستگاه قضایی اعتبار خود را از دست می‌دهد به نظر می‌رسد حق دسترسی به وکیل یک رکن اساسی برای برقراری محاکمه عادلانه است.حق دادرسی شامل چندین حق فرعی می‌باشد که از آن‌ نشأت گرفته است.حقوقی که در زیرمجموعه حق دادرسی ‌ می‌گنجند را می‌توان به دودسته کلی تقسیم نمود: الف-حقوق قبل از دادرسی، ب-حقوق در خلال دادرسی

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 15

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

حق بر دادرسی.. 2

حقوق قبل از دادرسی.. 2

نگاهي بر نظر مخالفان و موافقان قرار بازداشت موقت در حقوق کيفري ايران. 5

حق دسترسی به وکیل.. 7

حق بر حضور فوری نزد قاضی یا مأمور رسمی دیگر. 9

حق اعتراض به قانونی‌ بودن بازداشت... 9

حق بر شروع دادرسی‌ طی زمان معتدل و مناسب یا آزادی متهم تا زمان محاکمه. 9

حق داشتن زمان و تسهیلات مناسب برای آماده‌ کردن دفاعیه. 10

حق احضار شهود. 10

نتیجه‌گیری.. 11

منابع.. 12


مبلغ واقعی 5,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 490

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما