تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فــــــایــــل ســـــــل

ارائه پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

پایان نامه استفاده از كنترلرهاي ديجيتالي در سيستم هاي مكانيكي


پایان نامه استفاده از كنترلرهاي ديجيتالي در سيستم هاي مكانيكي

فصل اول کنترل موتور خودرو
1-1-اهداف سیستمهای کنترل موتور الکترونیکی
سیستم کنترل موتور الکترونیکی شامل دستگاههای دریافت کننده ایست که به طور مداوم موقعیت های کاری موتور را ارزیابی می کنند، یک واحد کنترل الکترونیکی(Ecu) {است} که جداول داده ها و محاسبات کاربردی در ورودی دریافت کننده ( حسگرSensor) را ارزیابی می کند و خروجی را برای دستگاههای راه انداز معین می کند.
این دستگاههای راه انداز توسط Ecu فرمان می گیرند تا در پاسخ به ورودی حسگر، عملی را انجام دهند.
هدف استفاده از یک سیستم کنترل موتور الکترونیکی این است که موارد زیر تامین شود: دقت مورد نیاز و سازگاری به منظور کمتر کردن آلودگی خروجی و کم کردن مصرف سوخت، بهینه کردن قابلیت حرکت برای همه موقعیت های کاری، کم کردن آلودگی تبخیری، و تشخیص دادن سیستم وقتی که بد عمل می کند.
برای اینکه در سیستم کنترل، این اهداف را شاهد باشیم، یک مدت زمان توسعه شایان توجهی برای هر موتور وکارایی وسیله نقلیه مورد نیاز است. مقدار قابل توجهی از توسعه برای یک موتور نصب شده روی دینامومتر، تحت موقعیت های کنترل شده، مصرف شود. اطلاعات جمع آوری شده برای توسعه جداول داده های Ecu مفید است. مقدار قابل توجهی از تلاش های توسعه هم لازم است که در یک موتور نصب شده در وسیله نقلیه انجام شود.
وبالاخره، تعیین کردن رخ دادهای جداول داده ها در طول تست وسیله نقلیه لازم است.

1-1-1-آلودگی های خروجی
اجزاء خروجی:
خروجی موتور شامل محصولات احتراق مخلوط هوا و سوخت است.
سوخت مخلوطی از ترکیبات شیمیایی یا به اصطلاح هیدروکربن ها(HC) می‌باشد. ترکیبات سوختهای گوناگون، ترکیبی از هیدروژن و کربن می باشد. تحت یک واکنش کامل احتراق، هیروکربن ها در یک واکنش حرارتی با اکسیژن هوا ترکیب می شوند و دیوکسیدکربن (O2) و آب تشکیل می شود.
متاسفانه احتراق کامل رخ نمی دهد و علاوه بر CO2 وH2O ، مونوکسید کربن(CO)، اکسیدهای نیتروژن(NOX) و هیدروکربن ها(HC)، به عنوان نتیجه واکنش احتراق درخروجی به وجود خواهند آمد. افزودنی ها و ناخالصی ها هم به مقدار کمی در الودگی شرکت می کنند مثل اکسیدهای روی، هالوژن های روی و اکسیدهای گوگرد، در موتورهای احتراق تراکمی ( دیزل)، همچنین مقدار محسوسی از دوده ( به صورت ذره) به وجود می آید.
قوانین دولتی مقدار مجازHC,NOx,CO انتشار یافته در یک خروجی وسیله نقلیه را تنظیم کرده است.
درموتور دیزل هم مقدار ذرات منتشر شده تنظیم شده است.
موتورهای احتراق جرقه ای:
نسبت هوا به سوخت: بیشترین تاثیر روی فرایند احتراق و درنتیجه روی آلودگی های خروجی، نسبت جرم هوا به سوخت است. نسبت اختلاط هوا به سوخت، برای بهینه کردن جرقه و احتراق، باید در یک رنج معینی واقع شود برای یک موتور احتراق جرقه ای، نسبت جرم برای احتراق کامل سوخت 7و1:14 است یعنی 14.7kg هوا و 1kg سوخت این نسبت به نسبت استوکیومتریک معروف است. در اصطلاح حجمی 000/10 لیتر هوا، تقریباً به 1 لیتر سوخت نیاز دارد. نسبت هوا به سوخت اغلب تحت اصطلاح، فاکتور هوای اضافه که به معروف است، شرح داده می شود . به انحراف مقدار واقعی نسبت هوا به سوخت از نسبت مورد نیاز تئوری آن اشاره دارد:

 

 

تعداد صفحات 125 word

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فهرست مطالب.. 1

عنوان صفحه1

فصل اول كنترل موتور خودرو. 5

1-1-اهداف سيستمهاي كنترل موتور الكترونيكي. 5

1-1-1-آلودگي هاي خروجي. 6

اجزاء خروجي:6

موتورهاي احتراق جرقه اي:7

.................................................................... 7

: در نسبت استوكيومتري.. 7

تنظيم جرقه:10

تاثير تنظيم احتراق روي آلودگي هاي خروجي:11

موتورهاي احتراق تراكمي ( ديزل):13

نسبت هوا به سوخت:13

مبدل هاي واسطه اي:14

تنظيم زمان تزريق:14

بازگردش گاز خروجي EGR :15

2-1-1 مصرف سوخت:15

3-1-1 شرايط مطلوب كاركرد :17

4-1-1 آلودگي هاي تبخيري:17

5-1-1 عيب يابي هاي سيستم:18

2-1 موتورهاي احتراق جرقه اي.. 18

1-2-1 كنترل سوخت:18

محاسبه پهناي پالس انژكتور:21

روش هاي پاشش ( انژكسيون):22

پاشش گروهي:23

پاشش پيوسته( دائمي):23

كنترل لاندا: ()23

كنترل تنظيم زمان احتراق:27

كنترل زاويه ثابت:27

كنترل كوبش:28

كنترل آلودگي هاي تبخيري:29

سيستم كنترل آلودگي هاي تبخيري:30

كنترل افزايش فشار ناشي از توربو شارژ:32

كنترل سرعت موتور وسيله:34

كنترل EGR :34

كنترل ميل بادامك:35

كنترل هم فاز سازي ميل بادامك:36

حركت خطي سوپاپ و كنترل مدت باز شدگي:36

كنترل تغييرات منيوفولد ورودي:37

سيستم هاي ورودي متغير:38

2-2-1 روش هاي كنترل موتور:39

هندل و استارت موتور:39

سوخت لازم:39

تنظيم زمان احتراق:40

راه اندازي موتور ( گرم كردن موتورwarm-up ):41

خنثي سازي گذرا:42

غني سازي شتاب:42

رقيق سازي شتاب منفي:43

بار كامل:44

كنترل سرعت بي باري:45

كنترل هوا:45

كنترل زمان احتراق:46

پيش بيني بارهاي فرعي:47

1-2-2-1 امكانات عيب شناسي كنترل موتور:47

حسگر جرم هوا:48

تشخيص بد سوزي:49

مونيتورينگ ( گزارش دادن) مبدل واسطه اي:50

مونيتور كردن ( گزارش ) سيستم سوخت:51

مونيتورينگ باز گردش گاز خروجي(ECU) :52

مونيتورينگ سيستم كنترل آلودگي هاي تبخيري(EECS) :53

2-2-2-1 سيستم هاي تحويل سوخت: ( سوخت رساني)53

ديد كلي:53

تشريح اجزاء:55

انطباق شرايط كاري:57

سيستمهاي تزريق سوخت چند نقطه اي:58

شرح اجزاء سيستم:60

كنترل تزريق پيوسته اي به طور الكتريكي :66

شرح اجزاء :68

سيستم هاي تزريق سوخت ضربه اي ( پالسي – ضرباني ) :70

دريافت هواي ورودي :71

اندازه گيري سوخت :72

انطباق وسازگاري براي شرايط كاري :74

1.2.5 سيستم هاي احتراق :75

سيستم هاي احتراق جرقه اي :78

كويل ( سيم پيچ ) احتراق :80

سيستم احتراق تخليه خازني :82

احتراق الكترونيكي – بدون توضيح كننده :84

1.3موتورهاي احتراق تراكمي. 86

1.3.1 عومل كنترل موتور. 86

فصل دوم: كنترل ترمز گيري.. 95

2.2 مباني ترمزگيري خودروها95

1.2.2 فصل مشترك تاير با جاده95

2،2.2 ديناميك خودرو هنگام ترمزگيري.. 98

سيلندر اصلي و سيلندر كمكي. 106

2.3.1 اهداف... 110

قابليت هدايت:112

2.3.2 اجزاي سيستم ضد قفل. 112

سنسورهاي سرعت چرخ:113

مدولاتور ( تلفيق كننده ) هيدروليكي:114

پمپ / موتور الكتريكي. 115

واحد كنترل الكترونيك:115

مد خرابي و آناليز درختي عيب كاوي.. 116

روش هاي طراحي معمولي براي بهبود ايمني:116

2.3.4 مباني كنترل منطقي ضد قفل. 118

2.3.5 تست كردن سيستم ضد قفل. 122

2.4 سيستم هاي آينده ترمزگيري خودروها123

 


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا



مطالب تصادفی

  • پایان نامه ارشد حقوق بررسی تاثیر مسئولیت واردکنندگان خسارت بر زیان دیده
  • پایان نامه ارشد ارتكاب جرم در حال خواب
  • پایان نامه ارشد اختلاف زوجین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح
  • پایان نامه ارشد اجرا ناپذيري احكام خاصه  عقود در عقد  صلح
  • پایان نامه کارشناسی ارشد فیبر نوری
  • مقاله ISI با ترجمه - تاثیر فناوری RFID روی تصمیم گیری های زنجیره ی تامین با بی دقتی های انبارداری
  • مقاله ISI با ترجمه فارسی - معماری شهر هوشمند و برنامه های کاربردی مبتنی بر IoT آن
  • لیست پایان نامه های ارشد روانشناسی
  • لیست پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی
  • لیست پایان نامه های  مهندسی صنایع

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد
" فروشگاهی از 4KIA "