دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

دانلود ‌‌‌سیاست‌ های آمایش جمعیت


دانلود ‌‌‌سیاست‌ های آمایش جمعیت

مقدمه

بسیاری از کشورها طی‌ چـند‌ دهـه‌ اخیر، سیاست های آمایش جمعیت را بمنظور دستیابی به اهدافی مانند کارایی اقتصادی، عدالت اجتماعی، ثبات‌ و پایداری سـیاسی، توزیع عادلانه درآمد، رفاه و بهبود کیفیت محیط زیست مورد توجه قرار‌ دادهاند. در کـشورهایی مانند‌ ایران‌ که جـمعیت آنـها به لحاظ قومی و نژادی متنوع است، شناخت الگوهای جغرافیایی سکونت، تغییرات موجود در آن و تلاش برای بازتوزیع بهینه جمعیت اهمیت بیشتری دارد. همة مناطق و نواحی از امتیازات مکانی‌ یکسانی برخوردار نیستند؛ بنابراین هماهنگی بین سـیاست ها و خط مشی ها از یکطرف و توزیع و جابجایی جمعیت از طرف دیگر ضروری بنظر می رسد.

مهاجرتهای برنامه ریزی نشده اغلب مسایل و مشکلات پیچیدهای‌ را‌ برای کشورها بدنبال دارند. بر این اساس بسیاری از کـشورها سـیاست ها و برنامه هایی برای مهاجرت و توزیع مجدد جمعیت تنظیم می کنند. «معمولاَ این خط مشی ها در پاسخ به‌ سه‌ مسئله عمده اتخاذ می شوند: جمعیت بیش از حد روستایی و فقر، گـسترش سـریع حوزههای مادرشهری و توسعه غیرعادلانه منطقه ای.» (فیندلی،١٦٩)

پیشینه برنامه های مهاجرت و بازتوزیع جمعیت در نظام‌ برنامه‌ ریزی به سالهای قبل از انقلاب برمی گردد؛ که نشاندهنده جایگاه و اهمیت آن در نظام برنامه ریزی کـشور اسـت. در این مقاله سعی داریم ضمن ارائه چارچوبی نظری درباره‌ سیاست‌ های‌ توزیع جمعیت ؛ برنامه ها و سیاستهای‌ مهاجرت‌ و باز‌ توزیع جمعیت در دوره بعد از انقلاب بطور اجمالی مورد بررسی قرار دهیم. مرجع اصـلی ایـن مـطالعه قوانین برنامه های توسعه‌ اقـتصادی‌، اجـتماعی‌ و فـرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. در این مطالعه‌ برنامه‌ های اول تا چهارم توسعه کشور طی سالهای ١٣٦٨ تا ١٣٨٨از جهت سیاست های توزیع جمعیت مـورد مـطالعه قـرار‌ می‌ گیرد‌. در پایان ارزیابی اجمالی از این سیاست هـا و بـرنامه ها‌ مدنظر قرار می گیرد.

 

فرمت فایل word

 تعداد صفحات 31

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مساله

طرح نظری

- محدودیت‌ در مبدأ

- محدودیت در مقصد

- اسکان

- قطب رشـد

- سیاست های تشویقی

- برنامه های توسعه روستایی

- بومی‌ گرایی‌

مروری بر برنامه‌ های‌ توسعه

برنامه اول توسعه (١٣٧٢-١٣٦٨)

بـرنامه دوم توسعه (١٣٧٨-١٣٧٤‌)

برنامه سوم توسعه ( ١٣٨٣-١٣٧٩)

برنامه پنجم توسعه (١٣٩٤-١٣٩٠)

نگاهی اجمالی

جمع بندی

منابع


مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 754

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما