پیوند ها
چکيده :
اين پروژه شامل دو بخش مي باشد که در بخش اول توضيحات کلي در مورد ترمز و همچنين انواع ترمزها شامل ترمزهاي ديسکي و کاسه اي و چگونگي کارکرد آنها مورد بررسي قرار مي گيرد ، در ادامه به توضيح مباحثي همچون فواصل ايمني ترمز ، انتقال وزن ، ضعيف شدن ترمز ، کاهش سرعت و توقف اتومبيل وهيدروليک ترمز مي پردازيم . بعد از آن يکي از مهمترين پارامترهاي ترمز يعني لنت ترمز مورد بررسي قرار مي گيرد . عوامل مژثر در آن بطور مفصل بحث شده است . در آخر اين بخش مراحل طراحي ترمز هاي ديسکي و کاسه اي ( کفشک بلند خارجي ، کفشک کوتاه خارجي ، کفشک بلند داخلي و ترمزهاي نواري ) گفته مي شود .
تعداد صفحات 80 word
فهرست مطالب
مقدمه
انواع ترمزها
ترمز ديسکي
کاليپر چهار پيستوني
ترمز کاسه اي
استقرار ترمز کاسه اي
انواع ترمز کاسه اي
ترمز کاسه اي خود تنظيم
فواصل ايمني ترمز
انتقال وزن
ضعيف شدن ترمز
کاهش سرعت و توقف اتومبيل
هيدروليک در ترمز
لنت ترمز
اثر فاكتورهاي مختلف بر خواص سايشي لنت ترمز :
1- اثر سرعت :
2- اثر بار :
3- اثر دما :
4- اثر اندازه ذرات سايشي :
تأثير اندازه ذرات سايشي بر نرخ فرسايش ويژه
طراحي ترمز
ترمزهاي ديسکي
ترمزهاي کاسه اي
ترمزهاي کاسه اي ( استوانه اي ) با کفشک کوتاه خارجي
عملکرد ترمز خود قفل کن
ترمز کاسه اي با کفشک بلند خارجي
ترمز هاي کاسه اي با کفشک بلند داخلي
ترمز هاي لقمه اي ( نواري)
عملكرد سيستم ترمز
شتاب کند شونده:
انرژي / توان
نيروهاي ترمز کننده:
مقاومت غلتشي
نيروي مقاوم آيروديناميک
نيروي مقاومت انتقال قدرت
شيب
ترمزها
ضريب ترمز
اصطکاک چرخ – جاده
ارتباط با عملکرد خودرو
سرعت
فشار باد
بار عمودي
انتظارات ملي براي عملکرد ترمز
تناسب ترمز
سيستمهاي ترمز ضد قفلABS
راندمان ترمز
محاسبه عملکرد ترمز(مسافت توقف) خودروي پژو آردي
نتيجه گيري :
پيشنهادات
ضمائم
مراجع
مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
برچسب های مهم