دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق اثرات بارش اسیدی بر اکوسیستم


مقدمه‌:

بـارش‌ اسـیدی‌،یـکی از عوارض زندگی صنعتی است که از نظر جغرافیایی در سالهای اخیر گسترش وسیعی‌ پیدا کرده و مورد تـوجه بسیاری از محققین قرار گرفته است.این بارشها اثرات‌ قابل توجهی بر اکوسیستمهای‌ مـختلف‌ کره زمین دارند.

بـارش اسـیدی به دلیل انتشار مواد آلوده صنعتی مانند اکسیدهای گوگرد،ازت و گاز هیدرژن کلراید،که در نتیجه سوختن مواد فسیلی حاصل می‌شوند،تشکیل می‌شود.میزان این بارشها‌ در طول 20 تا 25 سال گذشته در آمریکا،کانادا و بیشتر کـشورهای اروپایی چندین برابر شده است مصرف مقادیر زیاد مواد فسیلی بوسیله انبوه وسائل نقلیه و کارخانه‌ها منجر به‌ پیدایش‌ این‌گونه بارشها شده است.

در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به ازدیـاد وسـایل نقلیه،کارخانه‌ها و افزایش در مصرف مواد سوختی فسیلی می‌توان شاهد وجود آلودگیهای وسیع و در حال‌ افزایش‌ در هوای شهرهای بزرگ مانند تهران،مشهد و اصفهان و غیره بود. بارش باران سیاه در تهران و مشاهده هوای آلوده مـشهد از ارتـفاعات وکیل‌آباد و مقایسه آن با هوای شهر مشهد در‌ سالهای‌ گذشته این گفته را تأیید می‌کند.تجاوز عراق به کویت باعث رهاشدن نفت به آبهای خلیج فارس و مآلا آتش‌سوزی چاههای نفت این کـشورها گـردید.این امر موجب آزادشدن و پخش‌ مقادیر‌ معتنابهی‌ مواد آلوده در فضا شد‌،که‌ مسلما‌ در تشدید بارشهای اسیدی در منطقه بسیار مؤثر بوده است.در این مقاله سعی شده است اطلاعات کلی راجع بـه بـاران‌ اسـیدی‌،منشاء‌ آن،اثرات اکولوژیکی و کنترل ایـن نـوع بـارشها در‌ اختیار‌ خوانندگان قرار گیرد.

 

فرمت فایل word

تعدد صفحات 12

دارای صفحه عنوان و فهرست مطالب

 

فهرست مطالب

مقدمه‌: 1

بارش اسیدی چیست؟. 2

اثرات بارشهای اسـیدی بـر محیط زیست... 4

الف-اثر بارش اسیدی بر اکوسیستم خشکی: 4

ب-اثر بارشهای اسیدی بر آب.. 7

ج-اثر بارش اسیدی‌ بر‌ انسان: 8

د-اثر بارش اسـیدی بـر ساختمانها: 9

چگونه می‌توان باران اسـیدی را کنترل‌ کرد؟. 9

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۵ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 466

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما