دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق مفهوم‌‌ اقتصاد مقاومتی


تحقیق مفهوم‌‌ اقتصاد مقاومتی

مقدمه

از شروع حیات اقتصاد نوین، با انتشار کتاب‌ مـشهور بررسی دربارة ماهیت‌ و علل‌ ثروت ملل آدام اسمیت در سال ۱۷۷۶، بیش از 200 سال می‌گذرد. علم اقـتصاد در طول عمر 200 سالة خـود، شـاهد تحولات، نظریه‌پردازی‌ها و مباحث جنجالی بسیاری بوده است. تضارب آرا، در‌ حوزة این علم، مکاتب، شاخه‌ها و تخصص‌های فراوانی را به وجود آورده است. علاوه بر این، تحولات و پیشرفت‌های بشری در قرن اخیر، این علم را متحول کرده و بـیش از پیش بر شاخه‌ها‌ و فروعات‌ این علم افزوده است. همچنین درهم تنیدگی علم اقتصاد با زندگی روزمره و همچنین برنامه‌ریز‌ی‌های کلان کشور‌ها و اصول مدیریت و کشورداری موجب شده است همچنان تنور مباحث فلسفی و نـظری در ایـن حوزه‌ داغ‌ بماند.

سابقة طولانی و گستردگی موضوعی و همچنین قلمرو وسیع علم اقتصاد، موجب گردیده است تقسیم‌بندی‌ها و طبقه‌بندی‌های متنوعی در این علم برای موضوعات و مسائل گوناگون به وجود آید. وسعت ترکیب‌های حـاصل‌ از‌ طـبقه‌بندی‌ها به قدری زیاد است که تشخیص جایگاه و مفهوم آنها در پارادایم و علم اقتصاد، حتی برای دانشجویان اقتصاد هم سخت جلوه می‌نماید. اصطلاحاتی همچون «اقتصاد سرمایه‌داری»، «اقتصاد کمونیستی»، «اقتصاد‌ آزاد‌»، «اقتصاد‌ بـاز»، «اقـتصاد انرژی»، «اقتصاد ورزش‌»، «اقتصاد‌ مدیریت‌»، «اقتصاد مالی»، و «اقتصاد اسلامی» در محافل علمی و اجتماعی مطرح هستند. در هریک از این اصطلاحات، حیثیت و جهت خاصی از «اقتصاد» مطمع‌ نظر‌ بوده‌ است. برخی بر حوزة کـاربردی خـاصی تـأکید دارند‌ و برخی‌ نگرش و مکتب فـکری و فـلسفی خـاصی را مد نظر دارند. برخی نیز نوعی راهبرد اقتصادی هستند. از این رو، حیثیت‌ مورد‌ نظر‌ برای تقسیم‌بندی و طبقه‌بندی بر روی معنای و مفهوم اصطلاحات و مـفاهیم تـاثیرگذار‌ بـوده و قلمرو نظری آن را تعریف می‌کند. روشن است تقسیم‌بندی بـا نـگاه به نظام اقتصادی، بسیار متفاوت از‌ تقسیم‌بندی‌ بر‌ اساس موضوع است و نتیجة آن دو فضای کاملاّ متفاوت نظری خواهد‌ بود‌.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 25

آماده پرینت گرفتن

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

مفهوم‌شناسی «اقتصاد‌» 2

ارکان اقتصاد مقاومتی.. 3

الف: مقاوم بودن اقتصاد. 3

ب: استفاده از همه ی ظرفیت های دولتی و مردمی.. 3

ج: حمایت از تولید ملی.. 4

د: مدیریت منابع ارزی.. 5

ه: مدیریت مصرف... 5

تبیین اقتصاد مقاومتی.. 6

اقتصاد مقاومتی شعار نیست... 6

نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد مقاومتی.. 7

اقتصاد‌ مقاومتی به مثابة یک نظام اقتصادی.. 7

اقتصاد مقاومتی به مفهوم حوزة مـوضوعی خـاص.... 10

اقتصاد مقاومتی یک راهبرد اقتصادی‌.. 11

تاب‌آوری و آسیب‌پذیری اقتصادی.. 15

تاب‌آوری مهندسی.. 16

تاب‌آوری نظام‌ها 16

نـسبت اقتصاد مقاومتی با آسیب‌پذیری و تاب‌آوری.. 17

نتیجه‌گیری‌.. 18

مـنابع. 21


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 664

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما