پیوند ها
تحقيقي بر سيستم تحريك و راه انداز ژنراتورهاي نوع Ty 10546 در واحدهاي گازي نوع V 94-2
ماشين سنكرون
ماشين سنكرون سه فاز، ماشيني دوار است متشكل از يك استاتور سه فاز كه سيم پيچ شده است و در شكافهاي هسته با فواصل يكنواخت چيده شده كه مدار آرميچري ناميده ميشود.يك روتور با ميداني سيم پيچ كه در شكافهاي هسته توزيع شده و دريك مدار تك فاز قرار گرفته تحريك ناميده ميشود.استاتور و روتور بوسيله فضاي هوا (فرمينگ هو) از هم جدا ميشوند كه شكاف هوا ناميده ميشود. اصل كار براساس پديده اسنتاج الكترومغناطيسي مي باشد. جريان مستقيم كه در ميدان تحريك درجريان است، ميداني مغناطيسي ساكني را توليد ميكند. وقتي كه ميدان تحريك مي چرخد، حوزه مغناطيسي براي استاتور بعنوان يك حوزه مغناطيسي دوار ظاهر ميشود كه در سطح تغيير ميكند. با بيرون آمدن از قطبهاي روتور، جريان (فلو) مغناطيسي، درون دندانه هاي استاتور جريان مي يابد و مدار مغناطيسي بر روي يوغ استاتور بسته ميشود.
كنداكتورهاي استاتور، روي شيارهاي استاتور قرار گرفته اند در عمقي كه يك ميدان مغناطيسي متغير درآن وجود دارد كه ولتاژ القاء شده طبق قانون لنز بدست مي آيد
تعداد صفحات 100 word
فهرست مطالب
بخش اول
ژنراتور ۲
ماشین سنکرون ۴-۳
دور نمائی از ژنراتور ۴
استاتور۴
پوسته۵
سیم پیچ استاتور۶
روتور۷
بدنهء روتور ۸
سیم پیچ خفه کننده ۹
حلقه های جمع کننده۱۰-۹
هوا کشها۱۰
سیستم خنک کننده۱۰
مسیر هوا خنک کن در استاتور ۱۱-۱۰
مسیر هوا خنک کن در روتور ۱۱
فیلترهای جبران کنندهء هوا ۱۲-۱۱
کولرها۱۲
یاتاقانها ۱۳
روغن کاری۱۳
کنترل نظارت حرارتی توربین۱۳
رینگهای لغزشی و نگهدارنده های زغالی۱۳
بهره برداری۱۴
بهره برداری کلّی۱۴
سیم پیچ استاتور۱۴
روتور ۱۵
هسته استاتور۱۵
پایداری و تثبیت وضعیت۱۵
اختلاف انبساط سیم پیچ استاتور و هسته آن ۱۵
لرزشها و ارتعاشات۱۶
راه اندازی ،بارگیری و تریپ ۱۶
ملاحضات۱۶
پیش راه اندازی۱۷
اخطار۱۷
راه اندازی۱۸-۱۷
دستور العمل های سنکرون شدن ۱۸
بهره برداری به هنگام پارالل ۱۹
تغییر در بار راکتیو ۱۹
تریپ یا قطع مدار ۱۹
تریپ نرمال ۱۹
تنظیم اتوماتیک ولتاژ۲۰
تنظیم دستی ولتاژ۲۰
بهره برداری در فرکانس بالا ۲۰
بهره برداری در فرکانس کم ۲۰
خروج از حالت سنکرون۲۱
قطع میدان تحریک ۲۲
تریپ همزمان۲۲
تریپ ژنراتور ۲۲
تریپ کلید اصلی ژنراتور ۲۲
تریپ ترتیبی۲۲
تریپ دستی ۲۳
برگشت اصلی وتریپ ۲۳
برگشت دستی ۲۳
حفاظت های ژنراتور ۲۴-۲۳
پلاک مشخصات ژنراتور۲۵-۲۴
تصویر ژنراتور ۲۶
بخش دوّم ۲۷
مقدمه سیستم تحریک۲۹-۲۸
تحلیل سیستم تحریک ۳۱-۳۰
پل تریستوری۳۱
ولتاژ ،جریان نامی۳۲
مقادیر نامی سیستم تحریک۳۳
مقادیر نامی ترانس تحریک ۳۴
فیوز ها۳۴
اسنابر ۳۵
کروبار۳۵
مقاومت تخلیه۳۶
حفاظت های کانورتر ۳۶
فیوز۳۶
حفاظت ماکزیمم جریان لحظه ای۳۶
حفاظت اضافه جریان تأخیری ۳۷
حفاظت جریان نامتعادل ۳۸
قسمت کنترلی ۴۰-۳۹
کارت های سیستم۴۲-۴۰
دیاگرام تنظیم۴۲
فاز شیفتر و طراحی آن۴۳
آتش گیت تریستور ها ۴۶-۴۴
تست تریستور وزوایای آتش آن ۴۷-۴۶
ساختار نرم افزا ر ۴۸-۴۷
توابع رگولاتور ۴۹-۴۸
کنترل ریداندانت۴۹
پایانهء عیب یابی ۵۰-۴۹
نرم افزار پی سی ترم ۵۱
فشرده ای از سیستم تحریک با شبکه۶۳-۵۲
تصاویر سیستم تحریک ۶۵-۶۳
بخش سوّم۶۶
سیستم راه انداز۶۷
سیستم راه انداز نیروگا ه ۶۹-۶۸
معایب و مزایا۶۹
مشخّصات سیستم ۶۹
بررسی قسمت های مختلف سیستم۷۴-۷۰
شرح عملکرد کارت ها ۸۱ -۷۵
مشخصات ترانس سیستم راه انداز۸۲
نحوهء عملکرد وحلقهء اصلی کنترل در سیستم راه انداز ۸۶-۸۳
حفاظت های داخلی پانل ۸۷
حفاظت های خارجی پانل ۸۷
خطای باس ۸۹
تصاویر ۹۴-۹۰
منابع و مراجع
مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
برچسب های مهم