پیوند ها
عملكرد ، نوآوري و فرهنگ سازماني : آزموني از مدل Schein
Organizational culture, innovation, and performance: A test of Scheins model
چكيده :
نوآوري براي بقاي سازماني عنصري كليد است بنابراين مطالعه ي فرآيندي كه از نوآوري پشتيباني مي كند مورد علاقه ي محققان و شاغلين مي باشد. مدل چند لايه اي Schein مربوط به فرهنگ سازماني ساختار كاربردي اي را براي تفكر در خصوص فرآيند پرورش نوآوري ارائه مي دهد. معني مشخصه اين مدل دقيق بودن آن و تمايز مهم بين "لايه هاي" مختلف فرهنگ سازماني است (به عنوان مثال ارزش ها و هنجار ها، رفتار و ابزار). فرض اساسي اين مطالعه اين است كه مدل Schein يك توصيف مهار كردني از فرآيند هاي فرهنگي كه نوآوري سازماني را پشتيباني مي كنند ارائه مي كند، به خصوص در شركت هاي خدماتي. با وجود پژوهش شهودي و مقادير كاربردي ساختار اداركي تحقيق تجربي در رابطه با مدل محدود است.
a b s t r a c t
Innovation is the key to organizational survival and therefore the study of processes that support innovation should be of interest to researchers and practitioners alike. Scheinsmulti-layeredmodel of organizational culture offers a useful framework for thinking about processes that foster innovation. A defining characteristic of the model is the subtle but important distinctions between the varied “layers” of organizational culture (i.e., values and norms, artifacts and behaviors). The basic assumption of this study is that Scheins model offers a tractable explanation of cultural processes that support organizational innovation, especially in service firms. Despite the intuitive appeal and practical value of Scheins conceptual framework, empirical research in relation to the model is limited. This paper develops a rationale for an empirical model based on Scheins conceptual model; the study reports a test of an empirical model. Data collected from approximately 100 principals of law firms provides a suitable empirical context for a test of the model. The findings generally support the hypothesized relationships. A key result is how layers of organizational culture, particularly norms, artifacts, and innovative behaviors, partially mediate the effects of values that support innovation on measures of firm performance. The findings have implications for theory and practice, especially in relation to building an organizational culture within professional service firms that fosters innovative behavior
سال انتشار:2013
تعداد صفحات انگلیسی : 13
تعداد صفحات ترجمه شده: 30 word
فهرست
2-1 مدل فرهنگ سازماني Schein. 4
2-2 نوآوري سازماني.. 5
3-1 ارزش ها و معيارهاي سازماني.. 6
3-1-1هنجارها و رفتارهاي خلاقانه. 8
3-1-2 هنجارها و ابزارها 8
3-2 ابزارها و رفتارهای خلاقانه. 10
3-3 رفتارهای خلاقانه و عملکرد شرکت... 11
4-1 روش سنجش و نمونه گیری.. 12
4-2اندازه ی توسعه. 13
4-2-1 ارزش ها و هنجارها 14
4-2-3 رفتارهای خلاقانه. 15
4-2-4 عملکرد شرکت ها 16
5-نتايج.. 16
5-1 مدل اندازه گيري.. 17
5-2 آزمودن فرضيه. 20
6-1 مفهوم تئوري.. 23
6-2 استنباط تحقيق.. 25
6-3 محدوديت ها مسير تحقيق.. 26
مبلغ واقعی 15,000 تومان 20% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
برچسب های مهم