تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

فــــــایــــل ســـــــل

ارائه پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تقویم لایه باز 96
http://kia-ir.ir

پایان نامه سیستم های پرداخت و چک الکترونیکی


مقدمه

تجارت الکترونیکی از سه بخش مدیریت، زیرساخت ها و کاربردها تشکیل یافته است. در بخش کاربردها، بانکداری الکترونیک را یکی از کاربردهای تجارت الکترونیکی می دانند که شامل چک های الکترونیکی و کارت های اعتباری می شود، بنابراین ارتباط تئوریک مفهوم چک های الکترونیکی و تجارت الکترونیکی به این صورت تعریف می شود که پدیده مبادله از راه چک های الکترونیکی بخشی از پدیده بانکداری الکترونیکی است و بانکداری الکترونیکی نیز خود یکی از کاربردهای تجارت الکترونیک به حساب می آید.اقتصاد نوین مفهومی است از ترکیب جریان جهانی شدن اقتصاد و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه اقتصاد و بازرگانی، تجارت الکترونیک، کسب و کار الکترونیک، بیمه الکترونیک و بانکداری الکترونیکی و غیره از جمله مصادیق این پدیده هستند که اکنون تلاش زیادی برای توسعه آنها در حال انجام است. یکی از عملیات های مهم در بانکداری الکترونیکی پرداخت و دریافت پول است که به شکل سنتی نیز در حال انجام است. اما با توجه به تغییرات شگرف در حوزه سنتی بانکداری، شکل خود را تغییر داده و به نمونه های دیجیتالی کنونی رسیده است، که یکی از این نمونه ها چک الکترونیکیاست. در گذشته پذیرش چک از سوی بانک ها، مشکل آفرین بود، در ابتدا، بانک ها نمی دانستند که چگونه چک های دریافتی را برای وصول در تاریخ مربوطه، از بانک های مرجع جمع آوری کنند و برای این منظور، کارمندانشان را به بانک های مرجع می فرستادند تا نسبت به نقد کردن چک اقدام های لازم را به عمل آورند، این امر نه تنها موجب می شد که وقت زیادی صرف شود، بلکه از نظر شرایط امنیتی نیز خطرناک بود. از این رو چک های کاغذی که گستره توزیع فراوانی بین مردم دارد، به سوی الکترونیکی شدن حرکت کرد. قبول چک های کاغذی برای بازرگان مشکل آفرین است و با قبول نکردن یک چک در معامله احتمال از دست دادن معامله وجود دارد.

مقايسه چك الكترونيكي و ساير ابزارهاي پرداخت

مقايسه چك الكترونيكي و ساير ابزارهاي پرداخت مي‌توان به قابليت‌هاي چك الكترونيكي در مقايسه با چك‌هاي كاغذي معمولي پي برد. اما آن‌چه در مقايسه سيستم خدمات كارت با چك الكترونيكي مي‌توان گفت از اين قرار است: كارت‌ها به وسيله اشخاص حقيقي و در وسعت كسب و كار كوچك‌تري به كار مي‌روند تا پرداخت‌ها را در مكان‌هاي فروش و يا ترمينال‌هاي نزديك به مشتريان مقدور سازند. سيستم امنيتي كه در اينترنت براي كارت به كار مي‌رود مي‌تواند در سطح Offline نيز به كار گرفته شود. چك‌هاي الكترونيكي مي‌توانند امنيت پرداخت‌ها را نه تنها در پرداخت‌هاي جزيي محلي بلكه در سراسر سطح اينترنت برقرار كنند.برخلاف كارت، چك الكترونيكي مي‌تواند براي اشخاص حقوقي مانند وصول پرداخت‌هاي تجاري به كار گرفته شود. در واقع مي‌توان به جاي چك‌هاي معمولي در تجارت از آن استفاده نمود.به سبب ريسك‌هاي وابسته به كارت، برخي صادركنندگان كارت‌ها يك محدوديت روزانه روي مبلغي كه مي‌تواند در يك كارت شارژ نمود قرار داده‌اند. در حالي كه چك‌ الكترونيكي در اختيار مشتري است نه بانك، هم‌چنين هيچ تبصره مشاهبي براي اين‌گونه محدوديت‌ها تعريف نشده است.

سیستم های پرداخت الکترونیکی

سیستم های پرداخت الکترونیکی عبارتند از ارسال پرداخت ها برروی یک شبکه عمومی برای به دست آوردن کالا (الکترونیکی و یا فیزیکی ) و خدمات. پرداخت از طریق شبکه ها به خصوص اینترنت امنیت بالایی می طلبد، زیرا ارسال داده ها و اطلاعات مالی از قبیل، شماره کارت اعتباری، شماره حساب، ارسال اطلاعات محرمانه مالی، ارسال کد رمز و کلمه عبور و هزاران اطلاعات محرمانه دیگر نگرانی های زیادی به دنبال می‌آورد و این خود دلیل موجهی برای اهمیت بالای روش های ایجاد امنیت و انواع مختلف سیستم های پرداخت امن است.

سیستم های پرداخت بخش حیاتی زیرساخت اقتصادی و مالی یک کشور هستند. عملکرد خوب آن ها در انتقال امن و به موقع وجوه مهم ترین اثر آن ها در عملکرد کلی نظام اقتصاد می باشد. اما سیستم های پرداخت می توانند ریسک جدی برای مشترکین داشته باشند . به این ترتیب که این سیستم ها می توانند به صورت یک کانال، مشکلات را از یک قسمت از ا قتصاد به بخش های دیگر منتقل کنند . این ریسک سیستمیک دلیل اصلی توجه و علاقه بانک های مرکزی در طراحی و اپراتوری این سیستم ها می باشد.یک نظام پرداخت در واقع یک سری ترتیباتی است که اجازه می دهد که استفاده کنندگان پول را انتقال دهند.در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته پول عبارت است : از سکه و اسکناس چاپ بانک مرکزی و طلب از مؤسسات اعتباری به شکل سپرده. برای انجام پرداخت، پرداخت کننده باید درخواست خود را به بانکی که پول را در اختیار دارد ، بدهد . این درخواست ممکن است به صورت کاغذی باشد مثل چک و یا به صورت الکترونیکی باشد مثل کار تهای پلاستیکی. در مرکز هر سیستم پرداخت امکانات و شرایطی وجود دارد که انتقال پول را متصل می شوند. بنابراین سیستم های پرداخت از تعدادی از شبکه ها که اعضارا به هم پیوند می دهد، سوئیچ ها برای توزیع پیغام ها و قانون و رویه به منظوراستفاده از این زیر ساخت تشکیل شده است .

 

 

فهرست مطالب

فصل اول ،کلیات تحقیق

1-1-مقدمه...................................................................................................................................... 2

1-2-چک........................................................................................................................................ 2

1-3-بیان مسئله تحقیق....................................................................................................................... 3

1-4-اهمیت تحقیق............................................................................................................................. 4

1-5-مقايسه چك الكترونيكي و ساير ابزارهاي پرداخت................................................................................... 5

1-6-چند ويژگي اوليه چك‌هاي الكترونيكي................................................................................................ 5

1-7-خلاصه فصل............................................................................................................................... 6

فصل دوم،سیستم های پرداخت الکترونیکی

2-1-مقدمه...................................................................................................................................... 8

2-2-سیستم های پرداخت الکترونیکی...................................................................................................... 9

2-2-1-اهمیت سیستم های پرداخت.................................................................................................... 9

2-2-2- اجزای سیستم پرداخت........................................................................................................ 10

2-3-روش های پرداخت الکترونيکی....................................................................................................... 11

2-4-انواع سیستم های پرداخت الکترونیکی.............................................................................................. 13

2-4-1-سیستم مبتنی برکارت اعتباری............................................................................................... 13

2-4-2-سیستم های مبتنی بر چک الکترونیکی..................................................................................... 15

2-4-3-سیستم های مبتنی بر پول الکترونیکی...................................................................................... 15

2-4-4-سیستم های ریز پرداخت...................................................................................................... 15

2-4-5-سیستم های مبتنی برمزایده.................................................................................................. 15

2-5-پیاده سازی ساختارهای پرداخت سنتی و معمولی................................................................................. 16

2-6-ویژگی های سیستم های پرداخت الکترونیک....................................................................................... 18

2-6-2-قابلیت کاربرد.................................................................................................................... 19

2-6-3-تأیید............................................................................................................................... 20

2-6-4-قابلیت تبدیل.................................................................................................................... 20

2-6-5-کارایی............................................................................................................................. 20

2-6-6-قابلیت تعامل..................................................................................................................... 20

2-6-8-قابلیت اعتماد.................................................................................................................... 21

2-6-9-توانایی رشد...................................................................................................................... 21

2-6-11-قابلیت ردگیری................................................................................................................ 22

2-6-12-اطمینان......................................................................................................................... 22

2-6-13-قابلیت استفاده................................................................................................................. 23

2-7-ارزیابی ویژگی های سیستم های پرداخت الکترونیک............................................................................. 24

2-8-مزایا و معایب مدلهای پرداخت....................................................................................................... 24

2-7-1-مزایا و معایب مدل وجه نقد الکترونیک..................................................................................... 24

2-7-2-مزایا و معایب سیستم های مبتنی بر حساب................................................................................ 25

2-8-خلاصه فصل............................................................................................................................. 27

فصل سوم ،تجارت الکترونیکی

3-1-مقدمه.................................................................................................................................... 30

3-2-تاریخچه.................................................................................................................................. 30

3-3-تجارت الکترونيکی...................................................................................................................... 31

3-4-سطوح تجاری الکترونیک.............................................................................................................. 32

3-5-تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاههای مختلف................................................................................... 32

3-6-چشم انداز تجارت الکترونیک......................................................................................................... 33

3-7-چرخه تجارت الکترونیکی............................................................................................................. 34

3-8-رسالت تجارت الکترونیک............................................................................................................. 35

3-8-1-تعهد سازمانی به ذی‌نفعان در بازار الکترونیک.............................................................................. 35

3-8-2-حوزه کسب و کار................................................................................................................ 35

3-8-3-منابع مزیت رقابتی تجارت الکترونیک....................................................................................... 35

3-8-4-تصویر آینده سازمان به بازار الکترونیک..................................................................................... 36

3-9-تجارت الکترونیکی در برابر تجارت سنتی........................................................................................... 37

3-10-انواع تجارت الکترونیک.............................................................................................................. 39

3-10-1-Business to Business (B2B)...................................................................................... 39

3-10-2- Business to Customer (B2C).................................................................................... 40

3-10-3-Costumer to Costumer (C2C)................................................................................... 40

3-10-4- Peer to Peer (P2P).................................................................................................... 41

3-10-5- Business to Administration (B2A)........................................................................... 42

3-10-6- Costumer to Administration (C2A)......................................................................... 42

3-11-مزایای تجارت الکترونیک............................................................................................................ 42

3-12-1-مشکلات و چالش های فرا روی تجارت الکترونیک....................................................................... 44

3-14-موانع و چالش های تجارت الکترونیک در ایران.................................................................................. 47

3-15-گسترش تجارت الکترونیک......................................................................................................... 47

3-16-خلاصه فصل........................................................................................................................... 48

فصل چهارم ،امضای دیجیتال

4-1-مقدمه.................................................................................................................................... 51

4-2-امضای دیجیتال......................................................................................................................... 51

4-3-تاریخچه امضای دیجیتال............................................................................................................. 53

4-4-علت استفاده از یک امضاء دیجیتال................................................................................................. 55

4-5-مشخصات امضا دیجیتال.............................................................................................................. 55

4-6-امضای دیجیتالی امنيت چه چيزي را تامين مي كند ؟........................................................................... 56

4-7-مزایای امضای دیجیتال................................................................................................................ 56

4-8-معایب امضای دیجیتال................................................................................................................ 57

4-9-روش ايجاد امضای دیجیتالی......................................................................................................... 58

4-9-1-کلیدها (Keys)................................................................................................................ 58

4-9-2-حلقه کلید (Key Ring)..................................................................................................... 58

4-9-3-اثر انگشت........................................................................................................................ 58

4-10-روش توليد امضای دیجیتالی...................................................................................................... 59

4-11-ويژگيهاي امضاهاي ديجيتالي....................................................................................................... 59

4-12-حملات ممكن عليه امضاي ديجيتال.............................................................................................. 60

4-12-1-حمله Key-only............................................................................................................ 60

4-12-2-حمله Known Signature............................................................................................... 60

4-12-3-حمله Chosen Message................................................................................................ 60

4-12-4-حمله Man-in-the-middle............................................................................................. 60

4-13-اجزای تشکیل دهنده امضای دیجیتالی............................................................................................ 61

4-14-الگوریتم کلید متقارن................................................................................................................ 61

4-14-1-انواع الگوریتم کلید متقارن................................................................................................... 62

4-14-1-1-پیاده سازی............................................................................................................. 62

4-14-1-2-ساختار رمزهای متقارن............................................................................................... 62

4-14-1-3-امنیت رمزنگاری متقارن.............................................................................................. 62

4-14-1-4-نسل های کلید......................................................................................................... 63

4-14-1-5-رمزنگاری دوجانبه..................................................................................................... 63

4-15-رمزنگاری کلید عمومی............................................................................................................... 63

4-15-1-مفاهیم زیرساخت کلید عمومی............................................................................................. 63

4-15-2-زوج کلیدهای چندتایی....................................................................................................... 64

4-15-3-کشف رمز کلید................................................................................................................ 65

4-15-4-بازیابی و آمادسازی در برابر حوادث......................................................................................... 65

4-15-4-1-آگاه ساختن طرف اعتماد کننده..................................................................................... 65

4-15-4-2-آماده سازی............................................................................................................. 65

4-15-4-3-بازیابی................................................................................................................... 66

4-15-5-مدیریت گواهی مستقل....................................................................................................... 66

4-15-6-پشتیبانی از عدم انکار......................................................................................................... 66

4-16-کلید عمومی رمزنگاری............................................................................................................... 67

4-16-1-تولید کلید...................................................................................................................... 68

4-16-2-پروتکل رمز نگاری............................................................................................................. 69

4-17-کدگذاري و کدگشايي................................................................................................................ 70

4-17-1-کدگذاري به روش کليد متقارن............................................................................................. 70

4-17-2-کدگذاري به روش کليد عمومي يا کليد نامتقارن........................................................................ 70

4-18-گواهينامه ديجيتالي.................................................................................................................. 72

4-18-1-مرکز گواهی هویت (CA)................................................................................................... 72

4-18-2-تصديق شناسه................................................................................................................. 73

4-18-2-1- انواع تصديق شناسه.................................................................................................. 73

4-19-پروتکل SSL......................................................................................................................... 74

4-19-1-عملکرد پروتکل SSl......................................................................................................... 75

4-21-جلوگيري از نفوذهاي شبکهاي...................................................................................................... 78

4-21-1- سيستم تشخيص نفوذ IDS............................................................................................... 78

4-21-2-ديواره آتش..................................................................................................................... 78

4-22-خلاصه فصل........................................................................................................................... 79

فصل پنجم ،چک الکترونیک

5-1-مقدمه.................................................................................................................................... 82

5-2-پيشينه چك الكترونيكي.............................................................................................................. 82

5-3-تعريف چك الكترونيكي............................................................................................................... 83

5-4-اعتباربخشي به چك الكترونيكي..................................................................................................... 87

5-5-فرآيند پرداخت چك الكترونيكي..................................................................................................... 88

5-5-1-مراحل پرداخت چك الكترونيكي............................................................................................. 89

5-6-چك جايگزين الكترونيكي............................................................................................................. 90

5-7-شرايط شكلي چك الكترونيكي....................................................................................................... 91

5-7-1-مبلغ چك........................................................................................................................ 91

5-7-2-واحد پول......................................................................................................................... 91

5-7-3-قيد كلمه چك در روي ورقه................................................................................................... 92

5-7-4-مشخصات صادركننده.......................................................................................................... 92

5-7-5-مشخصات ذينفع يا دارنده..................................................................................................... 92

5-7-6-دستورپرداخت بي قيد و شرط................................................................................................. 93

5-7-7-نام موسسه پرداخت كننده يا محال عليه................................................................................... 93

5-7-8-قيد مكان صدور................................................................................................................. 94

5-7-9-قيد تاريخ صدور................................................................................................................. 94

5-7-10-امضاي چك.................................................................................................................... 95

5-7-11-ساير مشخصات................................................................................................................ 96

5-8-ظهرنويسي چك الكترونيكي.......................................................................................................... 96

5-8-1-ظهرنويسي چك الكترونيكي در وجه شخص معين يا به حواله كرد او.................................................. 96

5-8-2-ظهرنويسي چك الكترونيكي در وجه حامل................................................................................ 97

5-9-ضمانت چك الكترونيكي.............................................................................................................. 97

5-10-خلاصه فصل........................................................................................................................... 99

نتيجه.......................................................................................................................................... 101

خلاصه......................................................................................................................................... 102

منابع........................................................................................................................................... 109

 


مبلغ واقعی 15,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 146

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

محبوب ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا



مطالب تصادفی

  • پایان نامه ارشد حقوق بررسی تاثیر مسئولیت واردکنندگان خسارت بر زیان دیده
  • پایان نامه ارشد ارتكاب جرم در حال خواب
  • پایان نامه ارشد اختلاف زوجین در خصوص نوع و شرایط عقد نکاح
  • پایان نامه ارشد اجرا ناپذيري احكام خاصه  عقود در عقد  صلح
  • پایان نامه کارشناسی ارشد فیبر نوری
  • مقاله ISI با ترجمه - تاثیر فناوری RFID روی تصمیم گیری های زنجیره ی تامین با بی دقتی های انبارداری
  • مقاله ISI با ترجمه فارسی - معماری شهر هوشمند و برنامه های کاربردی مبتنی بر IoT آن
  • لیست پایان نامه های ارشد روانشناسی
  • لیست پایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی
  • لیست پایان نامه های  مهندسی صنایع

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد
" فروشگاهی از 4KIA "