پیوند ها
مقدمه:
ارزيابي عملكرد در تسهيل اثربخشي سازماني يك وظيفه مهم مديريت منابع انساني تلقي ميشود. در سالهاي اخير به نقش ارزشيابي عملكرد توجه زيادي معطوف شده است. به عقيده صاحبنظران يك سيستم اثربخش ارزشيابي عملكرد ميتواند انبوهي از مزيتها را براي سازمانها و كاركنان آنها ارزاني دارد. لانجنكر و نيكوديم (1996)، بيان كردهاند كه سيستم ارزشيابي عملكرد؛ الف) بازخورد عملكردي مشخصي را براي بهبود عملكرد كاركنان فراهم ميآورد، ب) الزامات كارآموزي كارمند را معين ميكند ج) زمينه توسعه كاركنان را فراهم و تسهيل ميكند، د) بين نتيجهگيري پرسنلي و عملكرد ارتباط نزديكي برقرار مينمايد و هـ) انگيزش و بهرهوري كاركنان را افزايش ميدهد. همچنين رابرتس و پاولاك (1996) معتقدند كه ارزشيابي عملكرد براي مقاصد متعدد سرپرستي و توسعهاي از جمله، الف) براي ارزشيابي عملكرد فردي بر حسب نيازهاي سازماني، ب) پيشبيني بازخورد به كاركنان در جهت اصلاح يا تقويت رفتار آنها و ج) تخصيص پاداش و ارتقاي شغلي افراد، مورد استفاده قرار ميگيرد.
تعداد اسلاید 150
نظارت چيست؟
سنجش چيست؟
عملكرد چيست؟
ارزيابي عملكرد
تعاریف
ميانگين زماني ارزيابي عملکرد
تفاوت پاسخگویی. بازرسی و کنترل
بهبود عملكرد
دیدگاهها
تفاوت کنترل و ارزیابی گذشته نگر و آینده نگر
فرایند ارزیابی عملکرد
تدوین شاخصها
تعیین وزن شاخص ها و اهمیت آنها
روشهاي مختلف ارزيابي عملکرد
هدف نهايي از ارزيابي عملکرد
خطاهاي بالقوه در سيستمهاي ارزشيابي عملكرد
سنجش و اندازه گیری و استخراج نتایج
مدلها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد
مدیریت کیفیت جامع چیست ؟
مهندسي مجدد چيست ؟
بررسي تطبيقي
مدل هاي ارزيابي عملكرد
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
برچسب های مهم