دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق مديريت زنجيره تامين


تحقیق مديريت زنجيره تامين

نياز به مديريت زنجيره تامين

در گذشته ، اكثر سازمانها كمتر زنجيره‌هاي تامين خود را مديريت مي‌كردند . در عوض تمايل داشتند كه بر روي عمليات خودشان و بر روي تامين كنندگان بلافصل خودشان تمركز كنند . هر چند كه ،‌ چند عامل مديريت زنجيره تامين را براي سازمان هاي تجاري‌اي كه زنجيره تامين خود را به طور فعال اداره مي‌كنند مطلوب مي‌سازد . عوامل عمده عبارتند از:‌

! نياز به بهبود عمليات : در طول دهه گذشته بسياري از سازمان ها فعاليت هايي مانند توليد ناب و مديريت كيفيت جامع را انجام مي‌دهند . در نتيجه آنها قادر خواهند بود كه كيفيت بهبوديافته‌اي را كسب كرده و در عين حال مقدار زيادي از هزينه‌هاي اضافي از سيستم خود را از بين ببرند . اگر چه هنوز جايي براي بهبود وجود دارد . اكنون فرصت به طور عمده در تهيه و تدارك ، توزيع و پشتيباني زنجيره تامين وجود دارد.

افزايش سطح منبع‌يابي از خارج LEVEL INCREASE OUTSOURCING :‌ سازمانها در حال افزايش سطوح منبع‌يابي از بيرون خود هستند ؛ يعني خريد كالا و خدمات به جاي توليد يا فراهم كردن آنها توسط خود سازمان ها. همان طور كه سطح منبع يابي از خارج افزايش مي‌يابد سازمان ها حجم زيادي از يك سازمان و تامين كنندگان آن است. اين وظيفه جهت كسب كالاها و يا خدماتي كه براي توليد محصولات يا تامين خدمات براي مشتريان سازمان عمل مي‌كند . خريد تامين كنندگان را انتخاب مي‌كند ،‌ در قراردادها مذاكره مي‌كند ،‌ ائتلاف هايي را ايجاد و به عنوان رابطه بين تامين كنندگان و بخش هاي مختلف داخلي عمل مي‌كند.

 

فرمت فایل word

 

فهرست مطالب

فصل اول ، مقدمه

1-1- مقدمه. 2

1-2- زنجيره ارزش ، عرضه و تقاضا 5

1-3- نياز به مديريت زنجيره تامين.. 7

1-4- رقابت جديد. 9

1-5- از همكاري تا اشتراك مساعي.. 10

1-6- اجزاي سازنده. 11

فصل دوم ، برنامه‌ريزي سلسله مراتبي توليد

2-1- مقدمه. 15

2-2- معيارهاي عملكرد. 17

هماهنگي‌درون‌عملكردي.. 19

2-3- تحليل زنجيره تامين.. 19

2-4- شاخص‌ها و سيستم‌هاي مربوط به شاخص‌ها 20

بررسي رتبه‌بندي مشتري.. 22

2-5- عملكرد تحويل.. 23

2-6- عملكرد تكميل سفارش... 23

2-7- تكميل كامل سفارش... 23

2-8- واكنش‌پذيري زنجيره تامين.. 24

2-9- انعطاف‌پذيري توليد. 24

2-10- كل هزينه مديريت لجستيك... 24

2-11- بهره‌‌وري افزوده كاركنان.. 25

2-12- هزينه ضمانت... 25

2-13- مدل‌ SCOR.. 28

2-14- واژگان استاندارد. 29

2-15- سطوح مدل SCOR.. 30

2-16- انواع طبقات فرآيند. 32

2-17- مقياس‌ها و بهترين اعمال.. 34

2-18- رويه‌اي براي كاربرد مدل SCOR.. 35

فصل سوم ، افزايش قابليت هاي شبكه زنجيره عرضه

3-1- مقدمه. 40

3-2- چالش هاي زنجيره عرضه. 44

3-3- مدل هاي دوگانه مديريت تأمين كنندگان.. 48

3-4- مقايسه مدل‌هاي زورمدارانه و مشاركتي.. 49

3-5- تحليل برخي پيامدهاي دو مدل.. 49

3-6- چگونگي دستيابي همزمان به مزاياي هر دو مدل.. 51

3-7- روابط زورمدارانه با دوام. 52

3-8- شركت هاي استراتژيك... 54

3-9- رده‌بندي استراتژيك تأمين كنندگان.. 56

3-10- تأمين خارجي.. 58

3-11- تعريف تأمين خارجي.. 59

3-12- منافع مالي تأمين خارجي.. 62

3-13- حركت به سوي مديريت زنجيره عرضه كامل.. 64

3-14- هدف مدير زنجيره عرضه. 64

منابع.. 67


مبلغ واقعی 5,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 622

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما