دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

بررسی کاربرد سیستم های اطلاعاتی در مـدیریت‌ زنـجیره تـأمین


بررسی کاربرد سیستم های اطلاعاتی در مـدیریت‌ زنـجیره تـأمین

مقدمه

زنجیره تأمین شبکه پیچیده‌ای از عرضه‌کنندگان،عوامل تولید و فروش،عمده‌فروشان، مـراکز تـوزیع‌ و خـرده‌فروشان‌ به‌ شمار می‌رود،به طوریکه موفقیت هرسیستم مدیریت زنجیره‌ تأمین به این امر بـستگی دارد‌ کـه‌ چـگونه اجزاء این سیستم مدیریت گردند.

از سویی دیگر در دنیای کنونی اطلاعات‌ به‌ عنوان‌ یک عـامل تـعیین‌کننده در افزایش‌ بهره‌وری سازمان‌های پیچیده به شمار می‌رود،به طوریکه توانمندی سازمان‌های‌ امروزی‌ در قـدرت پردازش اطـلاعات و سـرعت آنها در تصمیم‌گیری خلاصه می‌گردد.بر این‌ اساس‌‌ پیش‌بینی‌ بو تخمین عرضهخ و تقاضای مواد خـام تـا عرضه و تقاضای محصولات در موقعیت‌ فروش و ساختاربندی مجدد‌ سازمانها‌ به‌ منظور دستیابی به چـنین مـوقعیتی امـری ضروری به‌ شمار می‌رود.به منظور‌ دستیابی‌ به چنین هدفی یک سیستم سازمانی می‌بایست جـریان‌ اطـلاعات و مواد خام مورد نیاز برای تولید و ارائه‌ محصولات‌ را هماهنگ گرداند.نتیجه ایـن‌ اقـدام تـسهیل در امر تصمیم‌گیری و اجرای فرآیند‌ زنجیره‌ تأمین می‌باشد.

از آنجا که سیستم‌های زنجیره‌ تأمین‌ به‌ صورت شـبکه پیـچیده سـازماندهی شده‌ای از ارتباطات‌ موفقیت‌آمیز‌ بین عرضه‌کنندگان و مشتریان هستند در این فرآیند و در هرگام ارزش‌ افـزوده‌ای بـر محصولات‌ و خدمات‌ ارائه شده تا رسیدن به‌ دست‌ مشتریان نهایی‌ ایجاد‌ می‌گردد‌. بنابراین در دسترس بودن اطلاعات بـه‌ مـوقع‌ و جامع در طول فرآیند مدیریت زنجیره تأمین، می‌تواند موفقیت این سیستمها را‌ تضمین‌ نـماید.بـر این اساس سیستمهای الکترونیکی‌ مدیریت‌ زنجیره تـأمین بـه‌ عـنوان‌ رویکردی نوین در زمینه مباحث‌ زنجیره‌ تأمین مـطرح گـردیده است.این‌ قبیل سیستمها با به خدمت گرفتن شبکه‌های کامپیوتری‌ و اینترنت‌،کلیه رونـدهای مـوجود در فرآیند‌ جریان‌ مواد‌ خام،اطـلاعات و تـأمین‌ مالی‌ مـورد نـیاز در زنـجیره‌ ارزش‌ افزوده را مدیریت‌ نمایند(کانینگهام،1383)

مفهوم مدیریت زنجیره و تحلیل آن

یک زنجیره تامین شامل همه تسهیلات (امکانات)، وظایف و کارها و فعالیتهایی می شود که در تولید و تحول یک کالا یا خدمت از تامین کنندگان (و تامین کنندگان آنها) تا مشتریان (مشتریان آنها) درگیر هستند و شامل برنامه ریزی و مدیریت عرضه وتقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه زمانبندی محصول یا خدمت، انبار کردن، کنترل موجودی و توزیع، تحویل و خدمت به مشتری می شود مدیریت زنجیره تامین همه این فعالیتها را طوری هماهنگ می کند که مشتریان بتوانند محصولاتی با کیفیت بالا و خدمات قابل اطمینان در حداقل هزینه به دست آوردند، مدیریت زنجیره تامین می تواند برای شرکت مزیتی رقابتی ایجاد کند. بنابراین مدیریت زنجیره تامین دارای سه مولفه کلی به صوت زیر است:

  • مدیریت اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی در شبکه تامین
  • مدیریت عملیات و موجودی و جریان مواد در شبکه تامین (مدیریت لجستیک)
  • مدیریت روابط در داخل و بین اعضای شبکه

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 22

 

فهرست مطالب

 

مقدمه. 1

مـدیریت زنـجیره تأمین.. 1

مفهوم زنجیره تأمین چابک... 3

مفهوم مدیریت زنجیره و تحلیل آن.. 4

اهمیت اطلاعات در محیط مدیریت زنجیره عرضه هماهنگ... 4

مشخصه هاي زنجیره تامین با رویکرد جریان اطلاعات.. 5

پوشش گسترده. 5

کانال هاي دستیابی بیشتر. 6

اطلاعات با کیفیت بالا. 6

کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیک... 6

زنجیره تأمین الکترونیکی و لجستیک الکترونیکی.. 8

مدیریت زنجیره تأمین‌ و تکنولوژیهای‌ ایـنترنتی‌.. 9

تأثیر‌ اینترنت بر مدیریت زنجیره تأمین.. 10

مزایای بکارگیری زنجیره تأمین الکترونیکی.. 11

چالش‌های‌ فراروی‌ زنجیره تأمین الکترونیکی.. 12

ارائه یک‌ مدل‌ اجرایی.. 13

گـام‌های اجـرایی مـدل.. 14

نتیجه‌گیری.. 16

مـنابع و مـآخذ. 18


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 439

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما