دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق آشنایی پایگاه داده nosql


تحقیق آشنایی پایگاه داده nosql

مقدمه

در چند سال اخیر، دنیای پایگاه‌هاي داده NoSQL با پروژه‌هاي جذاب و هیجان‌انگیز جدیدی به همراه ادعاهای بلندپروازانه و مشاجره‌هاي مختلف پر‌شده است. مبلغان این فناوري‌ها ادعا مي‌کنند که بسته‌هاي نرم‌افزاری NoSQL جدید، با حذف ساختار و مشکلات کنترل ‌سه‌گانه داده‌ها در پایگاه‌هاي داده‌ای سنتی، به سرعت‌هاي خیره‌کننده‌ای دست پیدا‌کرده‌اند. آن‌ها در مقابل ادعای مشکلات ذاتی چنین پایگاه‌هاي داده‌ای در زمینه قابلیت اعتماد، معتقدند که در این بحث بسیار مبالغه شده است و واقعیت چیز دیگری است. برنامه‌نویسان بسیاری هستند که هدف آن‌ها توسعه برنامه‌هایی است که کاربردهای تجاری و صنعتی بزرگی (مانند برنامه‌هاي بانکداری) ندارند و داده‌هایی نظیر اطلاعات قابل فراموش شدن در زندگی انسان‌ها هدف آن‌ها است. پاسخ چنین افرادی در زمینه چرایی عدم استفاده از ساختار جدولی برای داده‌ها نیز چنین است که این ساختار جدولی سنتی بسیار کوته‌نظرانه و محدود‌کننده است. آن‌ها مي‌گویند‌: «اگر تمام این تغییرات رادیکال ساختاری را در نظر بگیرید، مي‌توانید پایگاه‌هاي داده‌ای آزاد‌تر و به شدت سریع‌تر به دست آورید

اصول رشد پایگاه های داده ای NoSQL

این تحول، همان معرفی و رشد پایگاه‌هاي داده غیر‌رابطه‌ای است که با نام NoSQL شناخته مي‌شود. با بررسی دقیق‌تر موضوع، مي‌توان گفت که سه اصل کلیدی مهم در پس رشد پایگاه‌هاي داده‌ای NoSQL وجود دارد :

اصل اول، پیدایش نوع جدیدی از ترافیک در سطح اینترنت است که با معرفی برنامه‌هاي وب ۲، گسترش شبکه‌هاي اجتماعی، تغییر فعالیت کاربران، پیشرفت ذاتی اینترنت و دسترسی تعداد بسیار بیشتری از افراد به این شبکه عظیم به وجود آمده است. این ترافیک جدید و در اغلب موارد سنگین که ناشی از مراجعه تعداد زیادی از کاربران و همچنین تولید محتوا از سوی آنان است، سایت‌هاي پر بازدید را با چالش‌هاي جدید مواجه کرد و نیاز به مقیاس‌پذیری در این مجموعه‌ها، آن‌ها را به سمت استفاده از نوع جدیدی از برنامه‌هاي کاربردی و پایگاه‌هاي داده که با فناوري‌هاي روز تطابق بیشتری دارند، سوق داد.
اصل دوم ، تغییرات داده‌ها در طول زمان‌بود که این روزها، خیلی سریع‌تر از گذشته اتفاق می‌افتد. مجموعه‌هاي تجاری دنیا، اکنون برای حفظ سرعت رشد و رقابت‌پذیری خود مجبورند حجم عظیمی از داده‌هاي متنوع را ذخیره، پردازش و به روز‌رسانی کنند و همزمان، تاریخچه آن‌ها را نیز دراختیار داشته باشند. پایگاه‌هاي داده سنتی رابطه‌ای اگرچه از پس انجام این امور بر‌مي‌آمدند، اما با افزایش تراکنش‌ها، حجم داده‌ها و نیاز به سرعت بیشتر، راه‌حل‌هاي جایگزین مناسب‌تر و بهینه‌ای نظیر پایگاه‌هاي داده NoSQL مورد توجه قرار گرفتند و به سرعت، جای خود را در شرکت‌هاي تجاری بزرگ باز‌کردند. لازم به توضیح است که استفاده از چنین پایگاه‌هاي داده، برای دسته‌اي خاص از تجارت‌هاي بزرگ مناسب بوده و ممکن است بسیاری از کسب‌وکارهای متوسط و کوچک، با استفاده از آن‌ها به نتیجه دلخواه نرسند و گزینه بهینه برای آن‌ها، همچنان استفاده از پایگاه‌هاي داده رابطه‌اي باشد.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 39

آماده پرینت گرفتن

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

فناوری جدید برای چالش های نوین.. 1

اصول رشد پایگاه های داده ای NoSQL.

بانکهای اطلاعاتی کلید/مقدار 4

پایگاه‌هاي داده سندگرا 6

بانکهای اطلاعاتی شبه رابطه ای یا سطر گسترده 9

بانکهای اطلاعاتی گراف محور 13

چگونه انتخاب کنیم؟. 15

تاملاتی در باب انتخاب درست بانک اطلاعاتی.. 16

کاساندرا : 16

الاستیک سرچ. 17

مانگو. 18

ردیس... 18

کدام بانک اطلاعاتی بیشترین بازار کار را دارد ؟. 19

جنبش NoSQL : پیدایش، کاربردها و چشم‌انداز 20

پیدایش... 20

اهمیت و کاربرد. 22

همزیستی مسالمت آمیز. 26

No SQL و رایانش ابری.. 28

آینده: پایگاه داده به عنوان سرویس... 29

آشنایی با بانکهای اطلاعاتی نوین : ریاک.. 30

تئوری CAP : پایه سنجش بانکهای NoSQL.

قضیه CAP.

گزینش AP.

گزینش CP.

جایگاه پایگاه‌های داده در گزینش 34


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 764

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما