پیوند ها
مقدمه
از آنجائيکه بسته بندي از ابزارهاي مهم در بعد ملي و بين المللي است لذا نقش کليدي خود را دارد . افزايش ، کاهش موجودي انباربه حداکثر رساندن سود بنگاههاي توليدي نشان داده است . بنگاههاي اقتصادي براي تقويت قدرت رقابت خود در بازارهاي داخلي و خارجي ، سالهاست که به موضوع
بسته بندي توجه دارند و از طراحي ، گرافيک ، رنگها و به کاربردن بسته بندي مناسب براي افزايش سهم بازار خود در مقايسه با رقبا بهره مي گيرند. يک بسته بندي مناسب قادر است به عنوان يک فروشنده خاموش نقش خود را ايفاء کند با توجه به آنکه بسته بندي فقط در قلمرو توليد قرارندارند . بلکه در حيطه امور بازاريابي نيز قرار ميگيرد تصميم گيري در مورد نحوه انجام آن وظيفه مشترك مديران توليد و بازارها مي باشد. وظيفه بسته بندي از نظر ايجاد رابطه با مشتري القاء نياز و ترغيب مشتري به خريد در زمره وظايف مديران بازاريابي است و تصميم مشترك آنها با مديران توليد مي تواند در اتخاذ روش مناسب و جذاب بسته بندي و بازاريابي موثر واقع شود تحقيقات و پژوهشهاي شرکتها بزرگ در زمينه بازاريابي و راههاي پيشبرد فروش نشان مي دهد که بسته بندي بيشترين اثر را در جذب مشتري و روش فروش در بازارهاي داخلي و خارجي دارد. بسته بندي خوب براي يک کالاي جديد ، مستلزم تصميم گير ي در موارد » زيادي است. اولين کار در جهت انجام اين مهم ، ايجاد يک تصور از بسته بندياست . منظور از تصور بسته بندي اين است که ببينيم بسته بندي چگونه بايد باشد يا براي کالا چه کاري را انجام دهد ؟ تصميم درباره ساير عناصر بسته بندي ، نظير اندازه ، شکل ، مواد اوليه در آن ، رنگ و محل تجاري ،دومين کاري است که بايد انجام شود. اين عناصر ،براي حمايت از جايگاه و خط مشي بازاريابي کالا بايد با يکديگر به نحو مناسبي تلفيق شوند .
فرمت فایل word
تعداد صفحات 17
فهرست مطالب
مقدمه. 3
تاريخچه بسته بندي.. 5
بسته بندي هاي شيشه اي، فلزي، کاغذي و پلاستيکي.. 7
▪ شيشه و ظروف شيشه اي: 7
معايبشيشهو ظروف شيشه اي.. 8
ظروف فلزي يا حلبي.. 9
▪ مزايا و معايب قوطي فلزي: 10
▪ مزاياي قوطي فلزي: 10
▪ معايب قوطي فلزي: 10
▪ آلومينيوم: 11
▪ مزايا ظروف آلومينيومي: 12
▪ بسته بندي هاي پلاستيکي: 13
▪ کاغذ: 14
استفاده از کالای بسته بندی بندی شده فلزی چه فایده و چه ضررهایی دارد ؟ 15
استفاده از ماده شيميايي بيسفنول. 16
مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان
برچسب های مهم