پیوند ها
1- مقدمه
آموزش و پرورش، در توسعه اجتماعي و منابع انساني و تربيت افراد كاردان نقش عمده اي داشته و از اين رو آموزش و پرورش كشور در فرايند توسعه و پرورش نيروي انساني در آينده، اهميتي اساسي دارد. يكي از مشكلات شايع نظام آموزشي در بسياري از كشورهاي جهان، پديده ي اُفت تحصيلي است كه زيا نهاي علمي، فرهنگي و اقتصادي زيادي متوجه دولت ها و خانواده ها مي كند از عوامل فردي تأثيرگذار پيشرفت تحصيلي افراد، انگيزش تحصيلي و راهبردهاي خودتنظيمي است. نياز به پيشرفت؛ ميل به انجام دادن خوب كارها در مقايسه با يك معيار برتراست. اين نياز، افراد را براي جستجو كردن موفقيت در رقابت با معيار برتري باانگيزه ميكند. آنچه در تمام موقعيتهاي پيشرفت مشترك است، اين است كه شخص ميداند عملكرد آتي او ارزشيابي معناداري از شايستگي فردي اوست
در گذشته بسياري از پژوهشگران رابطه بين فرآيندهاي شناختي و انگيزشي با پيشرفت تحصيلي را به طور مجزا بررسي كردهاند، ولي امروزه اكثر روانشناسان به هر دو مؤلفه شناخت و انگيزش و نقش آنها در يادگيري توجه دارند و بر اساس نظريه هاي جديد مانند يادگيري خودتنظيمي، مؤلفههاي شناخت، انگيزش و كنشورزي تحصيلي به صورت يك مجموعه در هم تنيده و مربوط به هم در دو نظر گرفته ميشوند مطالعه ابعاد شناختي بدون توجه به ابعاد انگيزشي و تأثير تعاملي اين دو بر ميزان يادگيري چندان منطقي به نظر نميرسد
فرمت فایل word
تعداد صفحات 49
دارای فهرست مطالب
آماده پرینت گرفتن
فهرست مطالب
1- مقدمه. 1
2- مفهوم يادگيري خودتنظيم. 5
2-1 تعريف يادگيري خودتنظيم. 5
2-2 ابعاد و ويژگيهاي يادگيري خودتنظيم. 8
3- تمايز ميان مفاهيم يادگيري خودتنظيم و يادگيري خودراهبر. 12
4-نظريه ها و مدلهاي يادگيري خودتنظيم. 14
4-1 نظريه هاي يادگيري خودتنظيم. 14
4-2 مدلهاي يادگيري خودتنظيم. 18
4-3 ديدگاه شناختي اجتماعي از يادگيري خودتنظيم. 22
4-4 تحليل راهبردهاي انگيزشي و خودتنظيمي در نظريه شناختي اجتماعي.. 25
4-5 مدل پينتريچ از يادگيري خودتنظيم. 30
6-تأثیر خود تنظیمی.. 34
6-1 تأثیر خود تنظیمی در موفقیت تحصیلی: 34
6-2 یادگیری خودگردان و آموزش الکترونیکی.. 37
6-3 تاثیر آموزش خود تنظیمی بر کاهش اضطراب امتحان. 38
منابع. 44
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
برچسب های مهم