دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

مقاله عوامل اضطراب امتحان


مقاله عوامل اضطراب امتحان

مقدمه

اضطراب امتحان یکی از تجاربی‌ست که در دوره امتحانات بطور وسیعی مشاهده می شود. عموما اضطراب و ترس در سال‌هاي اوليه زندگي رايج است. اما اضطراب امتحان، بين سنين 10 تا 11 سالگي شروع مي شود و در گروهی از دانش‌آموزان، آسيب‌زا بوده و با افزايش سن ميزان آن افزايش یافته و عملكرد تحصيلي دانش‌آموز را تحت تأثير قرار مي‌دهد(شاملو،1382).اصطلاح كلي اضطراب امتحان، به نوعي از اضطراب با هراس اجتماعي خاص اشاره دارد كه فرد را درباره توانايي‌هايش دچار ترديد مي‌كند و نتيجه ناتواني مقابله با موقعيت‌هاي دشوار مانند امتحان است. موقعيت‌هايي كه فرد را در معرض ارزشيابي قرار داده و نيازمند حل مشكل هستند. بنابراين مي‌توان گفت، فرد مضطرب، در امتحان، مواد درسي را مي‌داند اما شدت اضطراب مانع از آن مي‌شود كه او معلومات خود را نشان دهد. به اين ترتيب، اضطراب امتحان نوعي اشتغال ذهني به خود است كه به نگراني يا تحقير خود و ارزيابي شناختي منفي از خود، عدم‌تمركز حواس وواكنش‌هاي فيزيولوژيك نامطلوب مثل تپش قلب؛ پريدگي رنگ، خشكي دهان، عرق كردن كف‌دست، لرزش دست و صدا و .... منجر مي‌شود.

تعریف و مفهوم اضطراب امتحان

ساراسون وماندلر بر اين باور بودند كه در موقعيت امتحان ، معلومات مرتبط با آزمون و حالات اضطرابي با آزمون مورد نظر مرتبط و برخي ديگر نامرتبط هستند . اگر اضطراب برانگيخته شده با محتواي آزمون مرتبط باشد كارآمد افزايش مي يابد و حالت اضطرابي نامرتبط با وظيفه اي محوله ، سطح كارآمدي را كاهش مي دهند.

مارکس و لیدر با بررسی مطالعات در این زمینه به این نتیجه رسیدند که تقریباً سه درصد جمعیت عمومی به حالت اضطراب دچار هستند و گزارش شده است که دربین آنهایی که از مراقبتهای اولیه استفاده می کنند یعنی مراجعه کنندگان به پزشک عمومی شیوع حالت اضطراب بیشتر از افسردگی است

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 18

دارای فهرست مطالب

آماده برای پرینت

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

تعریف و مفهوم اضطراب امتحان. 1

انواع اضطراب امتحان. 4

الف) اضطراب تسهیل کننده یا تسریع کننده (طبيعي) 4

ب) اضطراب ناتوان کننده (غير طبيعي) 5

عوامل بوجود آورنده اضطراب امتحان. 6

عوامل فردی.. 7

عوامل خانوادگی: 8

عوامل آموزشگاهی: 10

عوامل فرهنگی.. 11

نشانه ها و علايم اضطراب امتحان. 12

فهرست منابع. 14

 


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 565

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما