دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

کاربرد هوش مصنوعی و سیستم خبره در صنایع


کاربرد هوش مصنوعی و سیستم خبره در صنایع

مقدمه

دهه‌های آغازین سدهء‌ بیستم‌ میلادی و دوران‌ پیشرفت شگرف صنعتی، همراه با تولید خودرو بود که‌ انقلاب همه جانبه این در ترابری، افـزایش شـتاب‌ جابجایی و صدها کار و پیشه‌ جدید در رشته‌ها بازرگانی به‌وجود آورده است‌.

کاربردهای نوین هوش مصنوعی در خلال‌ جنگ‌ جهانی دوم و توسط "نوربرت وینر"یکی از دانشمندان دانشگاه فنی ماساچوست آغازسیستم طراحی به کمک رایانه از جمله سیستم‌های‌ بسیار مؤثر و سـودآور در واحـدهای تولیدی خودکار می‌باشد.به‌ کمک‌ این‌ سیستم،دیگر فرآیند طراحی قبل‌ از‌ تولید‌،که شامل کار عدهء زیادی مهندسین و تکنسین در ظرف مدت زیاد و هزینهء سنگین است،حذف می‌گردد.به‌ وسـیله طـراحی رایـانه‌ای،قطعات‌ یا‌ محصولاتی‌ که قـرار اسـت تـولید شود،بر روی محورهای‌ مختلف‌ بررسی‌ می‌شوند.

شد.وی با استفاده از مفهوم‌"بازخورد"،روشی برای ساخت توپ‌ ضد هوایی با هدایت راداری ابداع‌ نـمود‌.کـار‌ بـدینگونه بود که دستگاه با دریافت اطلاعات،تازه(بـازخورد)از‌ رادار،هـمواره موقعیت خود را تنظیم می‌کرد.

وینر اعتقاد داشت که بازخورد،روش اندیشیدن آدمی است و می‌توان با‌ این‌ روش‌‌ دستگاههایی ساخت کـه‌ هـمچون انـسان بیندیشند.وی‌ در نظریه خود،مغز‌ را‌ مجموعه‌ای از میلیون‌ها یافتهء عصبی مـی‌دانست که اعداد "دودوئی‌"را با خاموش-روشن‌ شدن،پردازش می‌کنند‌ و در‌ شبکه‌ای‌ بهم پیوند دارند که از محیط،داده‌ها(بازخورد)را دریافت مـی‌کند.روشـ‌ ونـیر‌"رهیافت‌ از پائین به بالا"بود که در پی ساخت‌ دستگاهی بود تا هـمانند فـرآیند‌ اندیشیدن‌ انسان‌ به تفکر بپردازد(یعنی‌ کار با روش قیاسی مغز).

در مقابل وینر،گروهی به‌ رهبری‌‌"مـاروین مـینسکی‌"3در سـال‌ 1969 کتای منتشر کرد با عنوان Perceptrons "و در آن‌ با‌ استدلالهای‌‌ ریاضی ثابت کرد کـه رهـیافت از"پائیـن به بالا"راه به جایی نمی‌برد و در‌ نهایت‌،ساخته‌های آن از هوش در حد پست‌ترین جانداران نیز برخوردار نـخواهد شـد.اعـتقاد‌ گروه‌ حاضر‌ به‌"رهیافت از بالا به پائین‌" بود که سعی می‌کرد تا چگونگی کـار مـغز و قیاس‌ منطقی‌ را پایهء کار قرار دهد.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 21

دارای صفحه عنوان و فهرست مطالب

آماده پرینت گرفتن

 

فهرست مطالب

مقدمه. 1

هوش‌ مصنوعی‌.. 3

هوش مـصنوعی و هـوش‌ انـسانی‌.. 4

شاخه‌های هوش مصنوعی.. 4

سیستم‌های خبره 5

مزایای‌ سیستم‌های‌ خبره 6

کاربردهای سیستم‌های خبره‌ 7

الف)تشخیص‌های مقطعی( Diagnosis Nonhistoric or Instant Fixed )

ب)وضـعیت‌های پویـا 8

د)انتخاب اطلاعات مناسب( Information Reievant the Sselecting )

ه)تعیین مشخصات و طراحی( Design and Specification )

آدمواره‌ها (ربـات‌) 9

ویژگی‌های آدمـواره (ربات) 10

کاربرد آدمواره‌ها 10

پرداز زبان‌های طبیعی NLP. 11

ماشینهای CNC..

سیستم طراحی به کـمک رایـانه CAD.. 13

سیستم تولید بـه کـمک رایـانه CAM.. 13

سیستم بهم پیوسته CAM / CAD.. 14

سیستم CIM..

سیستم‌های تولیدی‌ یکپارچه و انعطاف‌پذیر FMS. 15

نتیجه‌گیری.. 15

منابع. 17


مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 469

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما