دانلود پایان نامه، پایان نامه کارشناسی ارشد , مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها

تحقیق بررسی خشونت زنان علیه مردان و عوامل آن


تحقیق بررسی خشونت زنان علیه مردان و عوامل آن

مقدمه:

غيرعادي بودن روابط بين زن و شوهرها به لحاظ ارزشهاي فرهنگي و قوانين و مقررات موجود مسئله اي است كه حيات خانواده و جامعه را تهديد مي كند . يكي از مصاديق عيني رابطه غيرعادي و نامتعارف، خشونت در خانواده است(ملك افضلي و همکاران، 1383). ممکن است هر شخص به شکلی از اشکال یکباری مورد خشونت خانوادگی قرار گرفته باشد. این شخص ممکن است یک زن باشد و یا مرد، طفل و یا فرد سالمند. خشونت خانوادگی در اکثر خانواده ها به وقوع می پیوندد. خشونت مدوام یک عضو خانواده خطر سلب مصئونیت جانی، رشد و انکشاف جسمی و روانی فرد مورد خشونت را به وجود می آورد. افراد که بصورت مداوم مورد خشونت جسمانی و یا روانی قرار می گیرند با گذشت زمان عمیقاٌ گوشه گیرتر می شوند و علایم دیپریشن (افسرده گی) در روان شان ظاهر می گردد. بیشرین خشونت ها در روابط زنا شوئی می تواند به وجود آید.

خانواده همواره شاخص و معياري براي محبت، صميميت و روابط قدرتمند عاطفي معرفي مي‌شود كه در دنياي امروز، كاركردها و نقش‌هايي نظير كاهش تنش‌هاي فردي و ضربه‌گير فشارهاي پرشمار و اجتماعي نيز دارد، اما مطالعه خشونت خانگي، اين تصوير آرماني را مخدوش مي‌كند. تحقيقات گسترده و جامع در اين باره از 4 دهه قبل آغاز شده و آمار بالاي خشونت خانگي به اشكال گوناگون كه اغلب نيز به مدت طولاني پنهان مي‌مانند، نشان مي‌دهد كودكان، زنان و سالخوردگان و حتی مردان نیز قربانيان آن هستند. اين پديده شوم برخلاف تصور عمومي به خانواده‌هاي سطح پايين و فقير اختصاص ندارد، بلكه در خانواده‌هاي متوسط و حتي مرفه نيز مشاهده مي‌شود.

خانواده در حوزه مطالعه و تحقیق، یک واقعیت چند بعدی شناخته می شود به طوری که از ابعاد مختلف، موضوعات آن قابل بررسی هستند. یکی از پدیده های خانوادگی که امروزه مورد توجه محققان، جامعه شناسان و روان شناسان قرار گرفته است اعمال خشونت در خانواده است منظور از خشونت در این مطالعه رفتاری است که با قصد و نیت آشکار و یا پنهان برای وارد کردن آسیب فیزیکی، روانی، اجتماعی به فرد دیگر صورت می گیرد. خشونت خانوادگي را مي توان مجموعه اي از رفتارها معرفي كرد كه فرد براي كنترل رفتارها و احساسات فرد ديگر بدانها متوسل مي شود. براي مثال، ابراز ر فتارهاي حسادتگونه افراطي و ايجاد رعب و وحشت در ديگري كه موجبات انزوا و تنهايي قرباني را فراهم مي آورد و باعث مي گردد تا فرد متخاصم در موضع كنترل ديگر افراد در خانواده باقي بماند

خشونت خانگی یک بیماری همه گیر است که قوی بوده و در سراسر جامعه ما اتفاق می افتد. با وجود بروز و شیوع آن و افزایش قربانیان، هنوز این سوء استفاده به رسمیت شناخته نشده است و در اکثر مراکز مراقبت های بهداشتی صحبتی از آن نمی شود.

 

فرمت فایل word

تعداد صفحات 23

 

 

 

فهرست مطالب

1- مقدمه: 1

2- اهمیت موضوع. 3

3- تعاریف... 3

3-1 خشونت خانوادگی.. 3

3-2 تعریف عملیاتی خشونت خانوادگی.. 4

3-3 تجربه خشونت... 4

4- معانی لغوی و تعاریف خشونت... 4

5-خشونت خانوادگی.. 6

6- انواع خشونت های خانگی.. 8

6-1 خشونت های فیزیکی.. 9

6-2 خشونت کلامی و روانی.. 9

6-3 بی توجهی.. 10

7- عوامل ایجادکننده خشونت خانوادگی.. 11

7-1 فرهنگ و اجتماع: 11

7-2 اختلافات ناموسی : 12

7-3 اقتصاد: 12

7-4 استرس و اختلافات روانی: 13

7-5 تلویزیون: 15

8- پیامدهای خشونت خانوادگی.. 16

9- جایگاه خشونت زنان علیه مردان. 17

10- خشونت زنان علیه مردان. 18

فهرست منابع: 28


مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 418

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فروشگاه فایل سل" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما